Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:58:05 GMT

تشییع پیکر شهیدی که پس از ۳۵ سال از گمنامی در آمد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۸۷۶

تشییع پیکر شهیدی که پس از ۳۵ سال از گمنامی در آمد

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت  روز شنبه در مراسم تشییع  پیکر مطهر این شهید والاقدر  اظهار داشت: شهدا رمز پیروزی و مایه برکت انقلاب هستند و بر ما واجب است یاد و نام آنها را همواره زنده بداریم.
امیر دریادار دوم مهدی شعبان زاده  افزود: جمهوری اسلامی ایران با تأسی از نهضت امام حسین (ع) از اولین روزهای آغاز انقلاب اسلامی به خون شهدا مزین گشت و  امام  راحل با  در پیش گرفتن  راه و رسم  پیامبر (ص)  خویش و شعار " هیهات منا الذله" به  ما آموخت که با ایستادگی و مقاومت میتوان پرچم اسلام را در تمامی عرصه های داخلی و بین المللی برافراشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: نیروهای مسلح ما از هر زمانی آماده تر و هوشیارتر بوده و به ملت شریف ایران اطمینان می دهیم با حضور نیروهای جوان مومن و انقلابی جلوی هرگونه تهاجم احتمالی در زمین، هوا و دریا را خواهیم گرفت و با وجود نیروهای ولایی و متعهد، خواب خوشی برای استعمارگران نخواهد بود.

امام جمعه کوچصفهان نیز در این آیین  با بیان اینکه خداوند جایگاه بزرگی برای شهدا در نظر گرفته است، اظهار داشت:  رمز موفقیت شهدا گزینش آگاهانه چگونه زیستن بود و هرکسی با تاسی از شهدا می تواند راه جاودانگی و سربلندی را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام  احمد حکیمی گیلانی افزود: شهدا با گزینش آگاهانه ، مسیر  و سبک صحیح زندگی را انتخاب کردند و اگر می خواهیم سعادت اخروی داشته باشیم  راه شهدا الگوی خوبی برای این امر است.
شهید فرمان پوریعقوب متولد هفتم خرداد ۱۳۴۴ از شهرستان تالش استان گیلان و از سربازان لشکر ۲۱ حمزه نیروی زمینی ارتش در تاریخ ۲۳ بهمن ۶۴ به فیض عظیم رفیع شهادت نائل آمد؛ پیکر مطهر وی پس از ۳۵ سال از شهادت در منطقه عملیاتی شلمچه شناسایی شده است.

برچسب‌ها رشت شهید گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شهید گیلان رشت شهید گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • مفقود شدن ۵۰۰ فلسطینی پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از خان‌ یونس
  • مفقود شدن ۵۰۰ فلسطینی پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از خان‌یونس
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی