Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز شنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران، بارسلونا در خانه خودش پذیرای رئال‌مادرید خواهد بود. ال‌کلاسیکویی که علاوه بر حساسیت‌های همیشگی، برای هر دو تیم از اهمیت‌های ویژه و مهم دیگری هم برخوردار است. رئال‌مادرید و بارسلونا هر دو، بازی آخر خود در لالیگا را با نتیجه مشابه ۱ - ۰ شکست خوردند. رئال‌مادرید مقابل کادیز تازه صعود کرده تن به شکست داد و بارسلونا هم مغلوب ختافه شد و حالا هر دو تیم به دنبال این هستند که با برد در این جدال حساس، باخت هفته قبل خود را به دست فراموشی بسپارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی کومان دوست ندارد در اولین ال‌کلاسیکویی که هدایت کاتالان‌ها را به عهده دارد، طعم تلخ شکست را بچشد و خوب می‌داند برد برابر شاگردان زیدان تا چه اندازه روحیه تیمش را بالا می‌برد و کمک تیمش می‌کند. زیزو هم خوب می داند تاکنون عملکرد قابل قبولی در ال‌کلاسیکوها ارائه داده است و نمی‌خواهد سومین شکست رئال با سرمربیگری خودش در ال‌کلاسیکو رقم بخورد. یکی دیگر از نکاتی که این دیدار را مهم‌تر می کند احتمال خداحافظی لئو مسی از بارسلونا در پایان فصل جاری می‌باشد که در صورتی که این اتفاق رخ بدهد، این دیدار آخرین ال‌کلاسیکو لالیگایی مسی همراه بارسلونا در نیوکمپ می‌باشد.

خانه تکانی عظیم بارسلونا با ورود رونالد کومان

با ورود رونالد کومان به عنوان سرمربی به بارسلونا، بسیاری از بازیکنان مطرح این تیم به درب‌های خروج نزدیک شدند. کومان قاطعانه سومین گلزن برتر تاریخ آبی و اناری‌ها یعنی لوییس سوارز را به همراه آرتور ویدال و ایوان راکیتیچ از لیست تیمش خط زد و حتی جوردی آلبا، اومتیتی، بوسکتس و حتی خود مسی هم احتمال خروجشان از باشگاه وجود داشت. اتفاقی که در نهایت برای این چهار نفر رخ نداد و آن‌ها حالا در بارسلونا ماندگار هستند. مرد هلندی البته اقدام به خرید بازیکن هم کرد؛ معاوضه پیانیچ و آرتور با یوونتوس، خرید ترینکائو از براگا پرتغال، پدری ۱۷ ساله از لاس پالماس و خرید سرجینیو دِست آمریکایی از آژاکس بخشی از خرید‌های بارسلونا بود؛ خریدهایی که البته طعم جوان‌گرایی و پوست‌اندازی کامل بلوگرانا در سال های آتی را میدهند. در ترکیب حال حاضر بارسلونا ۱۲ بازیکن زیر ۲۳ سال از جمله فاتی، ترینکائو، دی‌یونگ، پدری و ریکی پوئیگ حاضر هستند که نشان می‌دهد سران بارسلونا از حالا به فکر نسل آینده تیمشان هستند و بدون شک روی این ستارگان جوان حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. ستارگانی مثل فاتی که در فصل جاری و در ۵ دیدار، ۴ بار پایش به گلزنی باز شده است و در ال‌کلاسیکو هم شانس زیادی برای این مهم خواهد داشت.

تابستان بدون خرید رئال‌مادرید پس از ۴۰ سال! پس انداز برای ساخت رئال کهکشانی

فلورنتینو پرز و زین‌الدین زیدان ترجیح دادند در فصل نقل و انتقالاتی تابستان هیچ بازیکن جدیدی جذب نکنند و فقط در نقش فروشنده ظاهر شدند. بازیکنانی مثل گرت بیل، مایورال، رگیلون، خامس رودریگز، سبایوس و اشرف حکیمی رئال را ترک کردند و به جای آن‌ها هیچ بازیکنی جذب کهکشانی‌ها نشد تا رئال‌مادرید پس از ۴۰ سال در یک پنجره نقل و انتقالاتی هیچ بازیکنی جذب نکند؛ اتفاقی که می‌توان آن را به نقل و انتقالات فصل آینده ربط داد. پرز و زیدان امیدوارند تا با مبلغ کنار گذاشته‌شده برای جذب بازیکن امسال که خرج نشد و فروش ستاره‌های پا به سن گذاشته‌ای مثل مودریچ و مارسلو دوباره پروژه کهکشان‌سازی رئال را به راه بیاندازد و هدف اصلی آن‌ها هم امباپه، هالند و پوگبا هستند؛ بازیکنانی که بارها از علاقه خود برای حضور در رئال صحبت کرده‌اند و حتی حاضر به پرداخت کمتر حقوقشان هم شده‌اند.

در حال حاضر باید دید زیزو بدون تقویت تیمش در فصل جاری، چه عملکردی را از تیمش برجای می‌گذارد و آیا در اولین بازی مهم فصل می‌تواند فاتح ال‌کلاسیکو باشد یا خیر؟

چهره‌های ویژه این جنگ تمام عیار؛ ورق را به سود کومان برمی‌گردانند یا زیدان؟

هم رئال و هم بارسلونا از مهره‌های درخشانی در ترکیب خود برخورد دارند که در هر لحظه از دیدار ممکن است نتیجه را به سود تیم خود عوض کنند. چهره‌های ویژه ای که حالا بهترین فرصت را برای درخشیدن در اختیار دارند و باید دید در ال‌کلاسیکو چه عملکردی را ارائه می‌دهند.

لیونل مسی (بارسلونا):

بدون شک بخشی از جذابیت و حساسیت ال‌کلاسیکوهای اخیر مربوط به جدال رونالدو و مسی می‌شد که با پیوستن کریستیانو به یوونتوس حالا مسی تبدیل به تنها چهره شاخص میدان شده است. مسی خوب می‌داند در صورتی که وضع باشگاه و مدیریت به همین شکل پیش‌ برود، سال بعد جایی در ترکیب این تیم نخواهد داشت و از بارسلونا جدا می‌شود؛ به همین علت امیدوار است تا با ارائه بهترین عملکردش در آخرین ال‌کلاسیکو لالیگایی احتمالی‌اش در نیوکمپ خاطره ای خوب از خودش برجای بگذارد و رکورد بیشترین گل‌زده در تاریخ ال‌کلاسیکو (۲۶ گل توسط خودش) را ارتقا دهد.

آنسو فاتی (بارسلونا):

یکی از آینده‌دار ترین بازیکنان فوتبال، بدون شک فاتی می‌باشد. این بازیکن ۱۷ ساله تا حالا رکورد‌های زیادی هم جابجا کرده است. جوانترین گلزن تاریخ بارسلونا، جوانترین بازیکن لالیگا که در یک دیدار موفق به ثبت گل و پاس‌گل می‌شود، جوانترین بازیکن بارسلونا در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان و جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا تنها بخشی از رکوردها و افتخاراتی است که این بازیکن جوان به دست آورده و حالا امیدوار است در ال‌کلاسیکو روز شنبه پایش به گلزنی باز شود و بتواند تیمش را پیروز میدان کند؛ اتفاقی که با توجه به فرم خوب فاتی و انگیزه‌های زیاد او برای گلزنی چندان دور از ذهن هم نیست.

نتو (بارسلونا):

در غیاب ترشتگن که به علت مصدومیت نمی‌تواند تیمش را در جدال مهم شنبه همراهی کند، نتو برزیلی وظیفه حراست از دروازه آبی و اناری‌ها را برعهده دارد. نتو در ۵ دیدار این فصل بارسلونا که در ترکیب تیمش قرار گرفت، سه بار دروازه‌اش را باز شده دید و میانگین ۰.۶ گل خورده در هر دیدار را به ثبت رسانده است؛ هر چند که در ال‌کلاسیکو شنبه کار بسیار سختی پیش رو دارد و امیدوار است بتواند جای خالی ترشتگن را به خوبی پر کند و یکی از عوامل مهم برد تیمش لقب بگیرد.

کریم بنزما (رئال‌مادرید):

مهاجم فرانسوی رئال که بعد از رفتن CR7 امید اصلی گلزنی کهکشانی ها محسوب می شود، می‌تواند برگ برنده زیدان در جنگ شنبه باشد. کریم بنزما راه گلزنی به بارسلونا را خوب بلد است و تا کنون بازی های درخشانی و تاثیرگذاری در ال‌کلاسیکو ها انجام داده است. بنزما همچنین در فصل قبل توانست ۲۱ گل به ثمر برساند و در فصل جاری هم عملکرد نسبتاً خوبی داشته است و همین آمار خوب می‌تواند باعث افزایش روحیه و در نتیجه شانس گلزنی بنزما در این دیدار مهم شود؛ البته نباید فراموش کرد که بنزما در خط حمله تک و تنهاتر از همیشه می‌باشد و زوج و چندان گلزنی در کنار خود نمی‌بیند؛ مخصوصاً حالا که هازارد هم به علت مصدومیت غایب ال‌کلاسیکو می‌باشد.

سرخیو راموس (رئال‌مادرید):

یکی از دغدغه های مهم زیزو برای ال‌کلاسیکو، رساندن کاپیتان تیمش به این دیدار مهم بود. راموس در جدال برابر کادیز مصدوم شد و جایش را به ادر داد. با این‌حال او به ال‌کلاسیکو خواهد رسید و می‌تواند چهل و پنجمین حضورش را در این دیدار مهم تجربه کند. راموس همیشه جز چهره های خاص و پر حاشیه‌ی ال‌کلاسیکو بوده و امیدوار است این‌بار هم بتواند عملکرد خوبی در دیدار شنبه به نمایش بگذارد.

تیبو کورتوا (رئال مادرید):

سنگربان بلژیکی رئال‌مادرید از زمان حضورش در این باشگاه، عملکرد پرفراز و نشیبی داشته است و در پنج بازی این فصل رئال، شش گل دریافت کرده است که اصلا آمار خوبی نمی‌باشد. هرچند زیدان برای خط دروازه گزینه دیگری ندارد و امیدوار است بار دیگر بتواند به کمک درخشش کورتوا، مرد پیروز میدان لقب بگیرد. تیبو روز شنبه در مقابل مهاجمان زهردار بارسلونا کار سختی دارد و پیروزی در ال‌کلاسیکو بدون واکنش‌ها و عملکرد خوب سنگربان بلژیکی ممکن نخواهد بود.

تقابل رئال‌مادرید و بارسلونا با دو غول ایتالیایی در سه بازی آینده

یکی دیگر از عواملی که برد در جدال روز شنبه را برای هر دوتیم حیاتی می‌کند، سه دیدار آینده این دو تیم می‌باشد. بارسلونا بعد از دیدار با رئال‌مادرید، به ترتیب باید به مصاف یوونتوس، آلاوز و دیناموکیف اوکراین برود؛ سه دیداری که چندان راحت نیست و تاثیر بسزایی در جایگاه این تیم در لالیگا و لیگ قهرمانان دارد. در سوی دیگر شاگردان زیدان که حالا با دو باخت متوالی در لبه پرتگاه هستند، باید با مونشن‌گلادباخ، هوئسکا و اینتر روبرو شوند و باتوجه به باخت در لالیگا و چمپیونز‌لیگ، چاره ای جز کسب سه پیروزی از سه تقابل پیش‌روی خود ندارند و درصورتی که این اتفاق رخ ندهد، صعودشان از گروه دوم لیگ قهرمانان با خطر مواجه می‌شود و در لالیگا هم از کورس قهرمانی جا می‌مانند.

نکات آماری ال‌کلاسیکو

در مجموع ۱۸۰ ال‌کلاسیکوی برگزار شده لالیگایی، رئالی‌ها یک برد بیشتر به دست آورده اند. آن‌ها ۷۳ بار پیروز این نبرد بزرگ شدند و کاتالان‌ها ۷۲ بار و ۳۵ بار هم کار به تساوی کشیده شد؛ اما از مجموع تمام ال‌کلاسیکوهای برگزار شده در تمام رقابت‌ها که ۲۷۷ می‌باشد، بارسلونا عملکرد بهتری داشته است. بارسلونا ۱۱۵ و مادریدی‌ها ۱۰۰ پیروزی کسب کرده‌اند و ۶۲ دیدار‌ هم، برنده‌ای نداشته است.
اما در ۱۰ دیدار گذشته رئال‌مادرید و بارسلونا با حریفان خودشان در مسابقات رسمی، این دو تیم اصلا آمار خوبی نداشته‌اند و تقریبا نتایج مشابهی کسب کرده‌اند. حاصل تلاش بارسلونایی‌ها ۶ برد، ۱ تساوی، ۳ باخت، ۲۵ گل‌زده و ۱۴ گل‌خورده می‌باشد که آمار ضعیفی محسوب می‌شود. در سمت مقابل شاگردان زیدان از ۱۰ دیدار آخر خود فقط ۵ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست به دست آورده‌اند و ۱۹ بار توانسته‌اند دروازه رقبا را باز کنند و ۱۱ بار هم دروازه خودشان باز شده‌ است.

نکته قابل توجه این دیدار، ضرر ۶ تا ۱۵ میلیون یورویی بارسلونا از عدم حضور تماشاگران می‌باشد که مبلغ قابل توجهی است!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ال کلاسیکو لیگ قهرمانان رئال مادرید روز شنبه فصل جاری دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان رئال مادرید؛ جود بلینگام، هواداران بارسلونا را به سکوت دعوت کرد! / عکس

ستاره انگلیسی هواداران بارسا که به سانتیاگو برنابئو آمده بودند را به سکوت دعوت کرد.

طرفداری | جود بلینگام بار دیگر در آخرین ثانیه‌های بلای جان بارسلونا شد. 

دیدار تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا از هفته سی‌ودوم لالیگا با برتری 3-2 مادریدی‌ها خاتمه یافت. رئالی‌ها پس از دو بار عقب افتادن از بارسلونا، در نهایت با گل پیروزی‌بخش جود بلینگام فاتح آخرین ال‌کلاسیکوی فصل شدند. بلینگام مثل دیدار رفت با بارسلونا، بار دیگر در آخرین ثانیه‌ها درخشید و قهرمان رئال مادرید لقب گرفت.

پس از پایان ال‌کلاسیکو و پیروزی دراماتیک رئال مادرید، جود بلینگام در واکنش به سوت‌ها و توهین‌های هوداران بارسلونا در استادیوم سانتیاگو برنابئو، آن‌ها را به سکوت دعوت کرد. این حرکت ستاره انگلیسی جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و برخی از طرفداران و صفحات هواداری بارسا به انتقاد از اقدام او پرداخته‌اند.

کلاچ تایم بلینگام در ال‌کلاسیکو‌های ای فصل:
​​​​گلزنی در دقیقه 2+90 ال‌کلاسیکوی رفت
گلزنی در دقیقه 1+90 ال‌کلاسیکوی برگشت

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • مکالمه جنجالی‌ترین صحنه رئال مادرید - بارسلونا منتشر شد؛ VAR هیچ مدرکی ندارد! / عکس
  • قهرمان رئال مادرید؛ جود بلینگام، هواداران بارسلونا را به سکوت دعوت کرد! / عکس
  • برتری رئال مادرید در ال‌کلاسیکو
  • تاپ شات؛ شادی جود بلینگام پس از زدن گل پیروزی‌بخش در ال‌کلاسیکو
  • پیروزی رئال مادرید در ال‌کلاسیکو/ موقعیت بارسلونا به خطر افتاد
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با هت‌تریک در فتح ال‌کلاسیکو
  • ترکیب بارسلونا و رئال مادرید مشخص شد
  • گران ترین تیم منتخب ال کلاسیکو
  • برگزاری دویست و نود و نهمین ال کلاسیکو
  • ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳