Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@15:39:39 GMT

ایران: توهین به عقاید مسلمانان غیرقابل قبول است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۹۴۶

آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی، خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بدون شک تحرکات و اقدامات غیرقابل قبول و خشن سر زده از سوی معدود افراطیون که نشات گرفته از یک تفکر افراطی و انحرافی در جهان اسلام بوده که از قضا صاحبان آن از شرکای سیاسی نزدیک به غرب و آمریکا نیز می باشند، به هیچ وجه نمیتواند توجیهی برای توهین و بی احترامی به شخصیت آسمانی و مورد احترام یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان در جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب‌زاده تاکید کرد: بدون شک موضع غیرقابل توجیه مقامات فرانسوی، پاسخ مناسب و مدبرانه به افراطی‌گری و خشونتی که در جای خود محکوم است، نمی‌باشد و بیش از پیش موجب تنفرپراکنی می‌گردد، کما اینکه شاهد برخی حرکات مشکوک و منزجرکننده در توهین به ساحت قرآن از سوی معدود جریانات افراطی اسلام‌ستیز در برخی کشورهای اروپایی هستیم که شدیدا محکوم هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اعلام همراهی با موضع کشورهای اسلامی در محکومیت اینگونه تحرکات، توهین به ارزش های اسلامی و عقاید مسلمانان را غیر قابل قبول و مردود دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه پیامبر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.

به گزارش مشرق، به نقل از العهد، «خلیل الحیه» از رهبران حماس گفت: ما بارها پیشنهاد دادیم که بر سر آتش بس پنج ساله و بیشتر توافق کنیم.

وی تاکید کرد که جنبش حماس خواهان ادامه نقش‌آفرینی قطر به عنوان واسطه است و افزود:‌ تصمیمی برای انتقال دائم دفتر سیاسی حماس به خارج از قطر وجود ندارد و از خواسته‌های خود یعنی توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه کوتاه نمی‌آییم.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: چرا وقتی مطمئن نیستیم که جنگ پایان خواهد یافت، باید اسرای دشمن را آزاد کنیم؟

وی افزود: ما وجود هیچ نیروی غیرفلسطینی در نوار غزه چه در خشکی و چه دریا را نمی‌پذیریم و با هر نیروی نظامی در این مناطق همچون نیروهای اشغالگر تعامل نخواهیم کرد.

الحیه با بیان اینکه تحرکات اشغالگران برای نابودی حماس در نهایت با شکست روبه رو خواهد شد، اظهار داشت: دشمن صهیونیست نمی تواند مانع از انتفاضه های مسلحانه آتی شود.

این مقام جنبش حماس با اشاره به اینکه جنبش متبوعش شمار اسیران در نوار غزه را نمی‌داند. گفت: ما در زمینه شمار اسیران فلسطینی در روند مبادله احتمالی نرمش نشان داده ایم.

الحیه در ادامه بر حمایت حماس از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری و غزه به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان تاکید کرد.

وی چهارشنبه شب نیز در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الاقصی افزود: نبرد طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید، ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی این نبرد محقق شد و این عملیات راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.

به گفته این مقام حماس، طوفان الاقصی ضربه‌ای پیش‌دستانه به دشمن قبل از حمله به نوار غزه بود.

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است