Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@21:20:31 GMT

بستن مجدد مرزها در مرکز توجه کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۹۶۹

بستن مجدد مرزها در مرکز توجه کشورهای اروپایی

با وجود هشدارهای کمیسون اروپایی درباره عواقب بسته شدن مجدد مرزهای داخلی اروپا اما موج دوم کرونا بار دیگر این اقدام را به عنوان راهکاری برای مهار کرونا در مرکز توجه کشورها قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از "آر ان دی" آلمان، با وجود هشدارهای کمیسیون اروپایی اعضای این اتحادیه بار دیگر بستن مرزها برای مقابله با شیوع کرونا را در دستور کار قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در اروپا بستن مرزها بار دیگر در مرکز توجه قرار می گیرد. کشور دانمارک از روز پنج شنبه برای مهار کرونا مرزهای خود را بر روی توریست های آلمانی بسته که این مسئله با انتقاد دولت آلمان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: کرونا در اروپا؛ از انتقال وزیر خارجه بلژیک به ICU تا پیش‌بینی افزایش مرگ‌ومیرها در آلمان

توماس باریس، مسئول امور گردشگری دولت فدرال آلمان این مسئله را تصمیمی آزاردهنده از طرف دولت دانمارک دانست.

وزارت امور خارجه دانمارک روز پنج شنبه اعلام کرد که شهروندان آلمانی از روز شنبه تنها در صورتی اجازه دارند به این کشور سفر کنند که دلیل موجهی داشته باشند.

در روز پنج شنبه بر اساس اعلام نهادهای بهداشتی دانمارک شمار مبتلایان مبتلایان روزانه جدید به کرونا بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا را بدست آورد.

بروکسل امیدوار است که بار دیگر هرج و مرج های مرزی در سایه تصمیمات یکجانبه دولت ها مشابه آنچه در فصل بهار اتفاق افتاد رخ ندهد. کمیسیون اروپایی در این راستا قدرتی برای مداخله ندارد و اینکه مرزهای داخلی کی و چگونه بسته می شوند و یا اینکه باز می مانند از طرف کشورای عضو تصمیم گیری می شود.

کمیسیون اروپایی تنها می تواند در این باره توصیه هایی را به کشورها کند و کشورها می توانند به آن عمل کنند و یا آن را رد کنند.

دولت آلمان کاملا راهکار بستن مرزها برای مهار کرونا را رد می کند. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده است: این اقدام در فصل بهار نشان داد که بستن مرزها به نفع همه ما نیست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ویروس کرونا دانمارک اروپا دولت آلمان کمیسیون اروپایی آلمان مشرق بستن مرزها بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل بازرسی کردستان از مرکز مدیریت راه های استان

تین نیوز

 مدیرکل بازرسی کردستان با حضور در مرکز مدیریت راه های استان، از وضعیت ارائه خدمات جاده ای و سفر ایمن به مسافران نوروزی بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عیسی هواسی مدیرکل بازرسی کردستان در بازدید از مرکز مدیریت راه های استان گفت: راهداری به نوعی جهاد محسوب می شود و یکی از کارهای سخت و طاقت فرساست و تلاش برای بهبود بخشیدن و تسریع پرداخت مطالبات آنها از یکی از مهم ترین مسائل است.

هواسی خواستار اهتمام و توجه ویژه مسئولان در خصوص اجرای کامل طرح کریدور شمال غرب به جنوب در استان کردستان شد و گفت: با تکمیل این طرح، گامی بزرگ در مسیر ارتقای ایمنی راه ها و کاهش تلفات مالی و جانی در استان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ راه روستایی در استان فاقد روکش آسفالت هستند، توجه به ارتقای کیفیت و سطح بهره برداری از راه های روستایی را در جهت تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: افزایش کیفیت جاده ها و سهولت دسترسی، تأثیر به سزایی در مهاجرت معکوس و جهش تولید با مشارکت مردم روستا خواهد داشت.

هواسی همچنین ضمن بررسی آمار تعداد ترددهای داخل استان و تصادفات جاده ای در ایام نوروز، بر لزوم تسریع در بهسازی راه های مواصلاتی، تلاش برای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح هندسی راه ها به جای تعریض غیر فنی آنها، نوسازی ناوگان های حمل و نقل عمومی، نظارت بر نحوه خدمات رسانی تعاونی های مسافربری و صدور بارنامه ها، سرعت بخشی به پروژه های نیمه تمام، افزایش ایمنی راه ها و تکمیل هرچه سریع تر پروژه های عمرانی در پایانه های مرزی تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • بازدید مدیرکل بازرسی کردستان از مرکز مدیریت راه های استان
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟