Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز محسن رنانی :

اکنون که همه در این اندیشه‌اند که اگر ترامپ بیاید چه می‌شود؟ و اگر بایدِن بیاید چه؟ فکر کردم اکنون زمان خوبی برای توجه دادن به این نکته است که تا الگو‌های ما تغییر نکنند چیزی عوض نخواهد شد. بحران‌های ما حاصل سوء‌رفتار الگوهای ما و سوء مدیریت سیاستگران ماست، ربطی به ترامپ و بایدِن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمدن و رفتن ترامپ و بایدِن فقط سرعت بحران‌‌های ما را کم و زیاد می‌کند.

 ترامپ بیاید، تولید ما با سرعت بیشتری سقوط می‌کند؛ بایدن بیاید، تولید ما با سرعت کمتری سقوط می‌کند. ترامپ بیاید، حجم نقدینگی ما با سرعت بیشتری بالا می‌رود؛ بایدن بیاید، حجم نقدینگی ما با سرعت کمتری بالا می‌رود. ترامپ بیاید، کشورهای عربی با سرعت بیشتری از ما دور می شوند  و به سوی هم‌پیمانی با اسرائیل می‌روند؛ بایدن بیاید، با سرعت کمتری چنین می‌کنند. ترامپ بیاید، کشته‌های تصادفات رانندگی ما با سرعت بیشتری بالاتر می‌رود؛ بایدن بیاید، کشته‌ها همچنان بالا می‌رود اما با سرعتی کمتر. ترامپ بیاید، مرگ‌های کرونایی ما با سرعت بیشتری افزایش می‌یابد؛ بایدن بیاید با سرعتی کمتر. ترامپ بیاید، فحاشی‌های ما در فضای مجازی خیلی زیادتر می‌شود؛ بایدن بیاید، کمتر زیادتر می‌شود. ترامپ بیاید شکاف و قهر بین روشنفکران و حاکمان خیلی عمیق‌تر می‌شود؛ بایدن بیاید، همچنان عمیق‌‌تر می‌شود اما با سرعت کمتر.

و البته ترامپ بیاید احتمالا ما زودتر به نقطه تصمیمات سخت برای افق‌گشایی می‌رسیم؛ اما اگر بایدن بیاید، مدت دیگری فرصت می‌یابیم تا بیشتر همدیگر را و کشور را تخریب کنیم و بعد به آن نقطه برسیم. احتمالا در نقطه تصمیمات سخت هم، یا شروع می‌کنیم فرصت طلبی کنیم تا نگذاریم تصمیمات سخت گرفته شود و کشور از بحران فاصله بگیرد؛ یا این که به‌جای همکاری و همدلی برای رسیدن به تصمیم درست و کم هزینه، سعی می‌کنیم همدیگر را مقصر معرفی کنیم و بیشتر تخریب کنیم. حتی وقتی تصمیمات سخت را هم گرفتیم دوباره همان تصمیم سخت را بهانه ای برای تخریب یکدیگر قرار خواهیم داد (تکرار تجربه برجام). پس با آمد و رفت ترامپ و بایدن چیزی عوض نمی‌شود چون ما عوض نمی‌شویم.

دقت کنیم، ‌ما در ده سال گذشته تجربه‌های بزرگ و پرهزینه‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم، اما در این ده سال هیچ کس عوض نشده است، یعنی هیچ کس از جای خودش تکان نخورده است، همه همان جایی هستند که ده سال پیش ایستاده بودند و حرف‌ها همان حرف‌ها و الگوهای رفتاری، همان الگوها. نه رهبری، به عنوان الگویی که جایگاه منحصر به فردی در ساختار سیاسی ما دارد، و نه آقایان موسوی یا خاتمی یا کروبی یا چهره‌های اصول‌گرا، یا روشنفکران بیرون حاکمیت یا نخبگان درون حاکمیت، یا حتی منتقدان خارج از کشور، هیچ کدام در این ده سال از  موضع خود جابه‌جا نشده‌اند؛ یعنی همه همان «حقّ»ی که بوده‌اند هستند. و چون همه همان حقّی که بوده‌اند هستند، آنچه فدا شده است، حقّ ملت ایران است: حق رفاه، حق امنیت، حق آرامش، حق اشتغال،‌ حق ازدواج، حق امید، حق آینده‌ای روشن و حق توسعه.

به گمان من از اکنون تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در مهم ترین نقطه عطف تاریخ بعد از انقلاب ایستاده ایم. تحولات بزرگی در راه است که کوچکترین انتخاب خطا می‌تواند هزینه‌های سنگین بین نسلی تازه‌ای بر کشور ما تحمیل کند. پس نوبت آن است که همه‌مان تغییر کنیم، و همه‌مان جا‌به‌جا بشویم تا مجالی و فضایی برای تغییر ایجاد کنیم و بستر تصمیمات بزرگ اما عقلانی را آماده کنیم. کشور سالهاست مانند چهارراهی شده است که خودروها از چهار طرف آمده‌اند و  در وسط آن گره خورده و متوقف شده‌اند، حالا همه راننده‌ها سرشان را از خودروی خود بیرون کرده‌اند و  داد می‌زنند آقا تو خطا آمده‌ای برو عقب و البته هیچ‌کس عقب نمی‌رود چون هر کس که تا وسط چهارراه آمده است عده دیگری هم پشت‌ سر او وارد چهارراه شده اند. برای خروج از این بن‌بست هیچ راهی نیست که همه با هم یک دنده عقب بگیریم. آنانی که در خودروی سیاست، دنده عقب ندارند شایسته سیاست‌ورزی در عصر توسعه‌خواهی نیستند.

محسن رنانی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انتخابات آمریکا محسن رنانی ترامپ و بایدن ما با سرعت بیشتری سرعت کمتر ترامپ بیاید تصمیمات سخت بایدن بیاید ده سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره حوادث مهم هفته گذشته در کشور گفت:طی هفته گذشته از  ۲۵ فروردین ماه تا ۳۱ فروردین ماه، ۵۰۹ حادثه ویژه در سامانه ۱۱۵ به ثبت رسید.

ثبت ۱۶۴ حادثه ترافیکی در هفته گذشته 
سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در مجموع ۱۶۴ حادثه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۹۴۷ نفر شد. از این تعداد، ۸۳۷ به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۱۱۰ نفر در محل حادثه درمان شدند. متاسفانه ۵۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به استان های پرحادثه کشور افزود: بیشترین حادثه در استان کرمان با ۱۷ مورد بود که در این حوادث پنج نفر کشته و ۹۹ نفر زخمی شدند. در استان خراسان رضوی نیز ۱۴۵ حادثه داشتیم که ۷۸ نفر مصدوم و سه نفر فوت شدند. همچنین در آذربایجان غربی، ۷۸ مصدوم و پنج نفر فوتی در ۱۳ حادثه گزارش شده است. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در استان های خوزستان،سیستان و بلوچستان و فارس، بیشترین تعداد فوتی های تصادفات به ثبت رسیده که ترتیب 9، هشت و شش نفر بودند. 

یکتاپرست درباره حوادث مربوط به حمل و نقل عمومی نیز گفت: در هفته گذشته، چهار درصد تصادفات مربوط به این حوادث بود که در مجموع ۸۶ نفر مصدوم و پنج نفر کشته شدند. در این بازه زمانی، چهار  نفر در تصادفات مرتبط با تریلی و کامیون کشته و ۴۸ نفر نیز  زخمی شدند. این تصادفات نیز ۹ مورد بود که معادل پنج درصد کل سوانح است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین هفت نفر در تصادفات وانت بارها کشته و ۶۹ نفر زخمی شدند. 

یکتاپرست با اشاره به تصادفات موتورسیکلت‌ها نیز گفت: در این مدت، ۹ تصادف موتورسیکلت نیز رخ داده که در مجموع شش نفر کشته شدند. همچنین ۳۱ نفر هم در این تصادفات زخمی و به بیمارستان انتقال داده شدند.

به گفته وی، مهم ترین تصادف این بازه زمانی، در ۲۷ فروردین ماه در گردنه حیران رخ داد که پنج کشته و ۱۹ زخمی برجای گذاشت. 

مهم‌ترین حوادث غیرترافیکی هفته گذشته چه بود؟
وی با بیان اینکه در این بازه زمانی، ۳۴۵ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسیده است؛ افزود: این حوادث منجر به مصدومیت ۴۴۷ نفر شد که ۳۹۵ نفر به محل درمانی اعزام و ۵۲ نفر در محل درمان شدند. همچنین ۱۲۴ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته ۲۶ حادثه آتش‌سوزی یا انفجار بر اثر نشت گاز به اورژانس اعلام شده است که در این حوادث، ۵۹ نفر مصدوم و هشت نفر کشته شده‌اند. تعداد این حوادث در مقایسه با هفته گذشته بدون تغییر است. 

یکتاپرست درباره حوادث غرق شدگی نیز گفت:‌از این دست حوادث در هفته پایانی فروردین ماه ۱۱۷ مورد داشتیم که ۱۱ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شده‌اند. نسبت به هفته گذشته این حوادث کاهش شش درصدی داشته‌اند. آتش‌سوزی یک کانکس در ۳۰ فروردین ماه در بزرگرراه یاسینی، دو مصدوم و شش کشته برجای گذاشت که مهم‌ترین حادثه غیرترافیکی این هفته بود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در حوادث جوی این بازه زمانی نیز، در مجموع ۱۳ نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شده‌اند. 

یکتاپرست با بیان اینکه در هفته گذشته، ۳۶ مورد زمین لرزه رخ داده است؛ گفت: مهم‌ترین زمین‌لرزه، زلزله ۴.۸ ریشتری ۲۹ فروردین ماه در ۲۴ کیلومتری منطقه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) استان سیستان و بلوچستان بود که خوشبختانه هیچ خسارتی نداشت. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد