Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:22:39 GMT

احتمال تحریم نشست گروه ۲۰ در عربستان از جانب اروپا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۰۸۶

احتمال تحریم نشست گروه ۲۰ در عربستان از جانب اروپا

همراه با افزایش درخواست‌های اعضای پارلمان اروپا برای کاهش حضور نمایندگان اروپایی در اجلاس نشست گروه ۲۰ در عربستان سعودی، احتمال تحریم آن از جانب اروپا وجود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «الدر محمدوف» نویسنده وبسایت آمریکایی «رسپوسیپل استیتکرافت» با انتشار مقاله‌ای درباره درخواست اعضای پارلمان اروپا برای تحریم نشست گروه 20 که نوامبر آینده در عربستان برگزار می شود صحبت و تاکید کرد که این موضع سیلی بزرگی به «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این نویسنده در مقاله خود نوشت، اعضای پارلمان اروپا اصرار داشتند که با مشارکت در اجلاس گروه 20 در ریاض به عربستان سعودی مشروعیت نداده و اگر قرار نیست این نشست به طور کامل تحریم شود میزان حضور نمایندگان اروپا در آن کاهش یابد.

در ادامه مقاله مذکور آمده که متن درخواست کشورهای اتحادیه اروپا در این زمینه همچنین به توقف صادرات تکنولوژی نظارتی و سایر تجهیزات به عربستان که ممکن است برای اقدامات سرکوبگرانه در داخل این کشور مورد استفاده قرار بگیرد پرداخته است.

نویسنده مذکور خاطرنشان کرد که مشابه این اقدام همچنین در کنگره آمریکا و مجلس عوام انگلیس نیز مطرح شده و پس از آن شهردار نیویورک و لس آنجلس و پاریس و لندن به دلیل کارنامه سیاه عربستان در زمینه حقوق بشر تصمیم گرفتند که در اجلاس گروه 20 در ریاض شرکت نکنند.

الدر محمدوف، اظهار داشت که این درخواست با مصوبه پارلمان اروپا که 8 اکتبر جاری تصویب کرده مطابقت دارد؛ مصوبه‌ای که 413 رای موافق در برابر 49 رای مخالف دریافت کرد و این مصوبه محکومیت شدید سرکوب‌گری های عربستان از جانب اروپا را نشان می دهد و یک پیام سیاسی ضد نقض حقوق بشر در عربستان است.

عربستان|افشای دیدار بن سلمان با میلیاردر صهیونیستی و اظهارات جنجالی وی درباره عادی‌سازیائتلاف شوم وهابیت و قدرت در عربستان؛ ساختارهای دینی بازیچه‎‌ای در خدمت اهداف بن سلمان

وی با بیان اینکه عقب نشینی کشورهای اروپایی از مشارکت در نشست گروه 20 در عربستان و یا کاهش تعداد نمایندگان آنها در این نشست یک سیلی بزرگ به صورت محمد بن سلمان خواهد بود افزود که مواضع اعضای پارلمان اروپا تنها به مثابه یک پیام برای ریاض نیست، بلکه این پیام خطاب به رهبران اتحادیه اروپا نیز بوده که مفاد آن مواضع ضد نظام سعودی از جانب همه گروه‌های سیاسی است.

نویسنده این گزارش پیش بینی کرد که پس از اقدامات اخیر پارلمان اروپا و شهردار شهرهای بزرگی همچون نیویورک ولندن و همچنین سازمان های غیر دولتی احتمال تحریم بین‌المللی نشست گروه 20 در عربستان افزایش یابد.

وی در پایان نوشت، زمان آن فرا رسیده است تا قانونگذاران آمریکایی نیز به همتایان خود بپیوندند ها با تحت فشار قرار دادن عربستان این کشور را مجبور کنند از خلال دیپلماسی،هزینه نقض حقوق بشر و سیاست گستاخانه خارجی خود را بپردازد.

پنجشنبه گذشته خبرگزاری فرانسه گزارش داد،اعضای کنگره آمریکا اعلام کردند که دولت ایالات متحده باید خواستار انجام تغییرات در کارنامه سیاه عربستان سعودی در زمینه حقوق بشر شود.در همین زمینه 45 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از دولت خواستند تا نشست گروه 20 را که قرار است اواخر نوامبر در ریاض برگزار شود تحریم کند.

این نشست قرار است به صورت مجازی در تاریخ 21 و 22 نوامبر آینده برگزار شود. عربستان سعودی اولین این کشور عربی است که نشست گروه 20 را میزبانی می‌کند و میزبانی از این اجلاس می‌توانست چهره عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را که پس از سرکوبگری‌های غیرانسانی وی کاملا لکه‌دار شده، تاحدودی صیقل دهد و مقامات عربستان برای میزبانی این اجلاس برنامه ریزی وسیعی را تدارک دیده بودند، اما شیوع بیماری کرونا این امیدها را تضعیف کرده، زیرا برگزاری اجلاس بصورت حضوری غیرممکن شده است.

در این زمینه سازمان دیده بان حقوق بشر ابراز تاسف کرد که زمانی که زنان شجاع سعودی به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود در این کشور مورد شکنجه قرار می‌گیرند، دولت عربستان سعی دارد در صحنه بین‌المللی خود را به عنوان یک دولت اصلاح طلب مطرح کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی اعضای پارلمان اروپا عربستان سعودی نشست گروه 20 گروه 20 حقوق بشر بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند

علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، به این کشور سفر می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس"  عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهد شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است.

از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایتگری و روایت‌سازی مستقل در این ساحت است.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد.

اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولتها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی