Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب زاده گفت: مسافرت عامل اصلی انتقال ویروس کرونا در بین شهرهای آلوده است و از شهروندان درخواست می شود تا از مسافرت غیرضروری به جد خودداری کنند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 39 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم 299 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه در همین مدت 4 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: هم اکنون 62 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارد و 48 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده یادآور شد: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان پارس آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان های خلخال، نیر، سرعین، گرمی، نمین، اصلاندوز، بیله سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی بیان کرد: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد و گرنه شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: مسافرت عامل اصلی انتقال ویروس کرونا در بین شهرهای آلوده است و از شهروندان درخواست می شود تا از مسافرت غیرضروری به جد خودداری کنند.

 

حبیب زاده تاکید کرد: ماسک موثرترین سلاح مبارزه با بیماری کرونا است و شهروندان در استفاده از این ابزار کوتاهی نکنند.

 

وی ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان در استان اردبیل نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی باید افزایش یابد و والدین نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فرزندانشان را رصد کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونا مبتلای قطعی به کرونا ویروس افزایش مبتلایان به کرونا کرونا را شکست میدهیم آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اردبیل حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند