Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صورت صحت این خبر سودان سومین کشوری است که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک طی ماه های اخیر برقرار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا روز جمعه اعلام كرد سودان موافقت كرده است كه روابط دیپلماتیک كامل با اسرائیل را آغاز كند. در صورت صحت این خبر سودان سومین کشوری است که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک طی ماه های اخیر برقرار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جاد دیر سخنگوی کاخ سفید این خبر را تایید کرد و گفت این گام دیگری برای ایجاد صلح در خاورمیانه است.

 

قبل از اقدام امارات و بحرین در ماه های اخیر ، مصر و اردن تنها کشورهای عربی بودند که با تل آویو روابط داشتند. مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994 این کار را انجام دادند.

 

بیانیه کاخ سفید پس از صحبت تلفنی ترامپ ، رئیس سودان عبدالفتاح البرهان ، نخست وزیر سودان ، عبدالله حمدوک ، نخست وزیر سودان و بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل منتشر شد.

 

این خبر اندکی پس از آن اعلام شد که ترامپ قصد خود را برای حذف نام سودان از لیست حامیان تروریسم اعلام کرده بود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت سودان صهیونیست سودان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • (ویدئو) رابطه عجیب انسان و حیوان؛ از خداحافظی یک میمون تا دلتنگی شدید مرغابی
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • مرگ احتمالی ۶ نفر در حادثه فرو ریختن پل در آمریکا
  • رسانه‌ عبری: اختلاف گالانت و نتانیاهو به نقطه اوج رسیده است