Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@21:27:14 GMT

ترامپ: مصر احتمالا سد النهضه را منفجر کند!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۱۳۵

ترامپ: مصر احتمالا سد النهضه را منفجر کند!

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفتگوی تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان درباره وضعیت سد النهضه و مسائل دیگر گفت: از سودان خواستم به توافقی با اتیوپی و مصر درباره سد النهضه دست یابد. امیدواریم به زودی به راهکاری دوستانه دست یابیم. به مصر نیز همین را گفتم.

 

وی گفت: وضعیت واقعا خطرناک است و قاهره احتمالا سد را منفجر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رسیدن به توافق میانجیگری کردم اما اتیوپی توافق را نقض کرد و ما مجبور شدیم حمایت مالی از آن را قطع کردیم. معامله‌ای را با آن‌ها امضا کردم اما متأسفانه اتیوپی آن را نقض کرد درحالی که نباید این کار را می‌کرد. اشتباه بزرگی بود. اتیوپی تا زمانی که به توافق پایند نباشد هیچ گونه حمایت مالی را نخواهد دید. به هیچ وجه نمی‌توانیم مصر را سرزنش کنیم. 

به رغم امضای بیانیه‌ای میان مصر، سودان و اتیوپی در مارس ۲۰۱۵ درباره سد النهضه اما مذاکرات هنوز به توافقی منجر نشده است.

اتیوپی با هدف تولید برق ساخت سد النهضه روی رودخانه نیل را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرده است و مصر از این مساله نگران است که این سد بر سهمش از آب که چیزی بیش از ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال است و بیشترین بخش آن را از رودخانه نیل تامین می‌کند، تاثیر بگذارد.

دولت اتیوپی ۲۱ ژوئیه آغاز اولین آبگیری سد را اعلام و سپس تصریح کرد، در پی بارش شدید باران در اتیوپی که به آبگیری سد کمک کرد، این کار انجام شد.

با وجودی که سه کشور مصر، سودان و اتیوپی در سال ۲۰۱۵ بیانیه اولیه‌ای را پیرامون پرونده سد النهضه امضا کردند و طبق آن سه طرف باید از طریق مذاکرات به توافقی برسند اما این مذاکرات تاکنون به هیچ توافقی منجر نشده است.

310 310

کد خبر 1447060

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصر اتیوپی دونالد ترامپ سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • العین با ۴گل الهلال را منفجر کرد؛ پایان طلسم آبی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • گزارش آنروا از کشف بمب‌های عمل نکرده در مدارس غزه
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند