Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:55:50 GMT

حمایت پاپ از اتحادیه‌های همجنسگرایان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۱۶۲

حمایت پاپ از اتحادیه‌های همجنسگرایان

کارگردان این مستند،" اوگنی آفیینفسکی" به نیویورک تایمز گفت که فرانسیس مستقیماً اظهارات این فیلم را به او گفته است. وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان اظهارات پاپ پاسخ نداد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های جهان از جمله "نیویورک تایمز" طی گزارشی اعلام کرد پاپ فرانسیس در یک مستند ویدئویی گفت زوج‌های همجنسگرا مستحق حمایت قانونی از روابط خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"همجنس‌گرایان حق عضویت تحت یک خانواده را دارند. آنها فرزندان خدا هستند و حقّ داشتنِ یک خانواده را دارند. هیچ کس نباید به خاطر آن بیرون رانده شود و یا بدبخت شود.

فرانسیس برای اولین بار به عنوان پاپ گفت که زوج‌های همجنسگرا شایسته شناخت روابط قانونی خود هستند و آنچه ما باید ایجاد کنیم، یک قانون اتحادیه مدنی است. به این ترتیب آنها از نظر قانونی تحت پوشش قرار می گیرند. من پای آن ایستاده‌ام !

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگو با ۱۳ زن که آیدین آغداشلو را به سوء‌استفاده جنسی از آن‌ها متهم می‌کنند


بر پایه این گزارش، بسیاری از کاتولیک‌های همجنسگرا و متحدان آنها در خارج از کلیسا از اظهارات پاپ استقبال کردند؛ اگرچه مخالفت فرانسیس با ازدواج همجنس گرایان در کلیسا مطلق باقی ماند.

این گزارش می‌افزاید: منتقدان محافظه‌کار وی در سلسله مراتب کلیسا و به ویژه در جناح محافظه‌کار کلیسا در ایالات متحده که سالها او را به رقیق کردن آموزه کلیسا متهم می کردند، این اظهارات را متعارض با آموزش کلیسا می‌دانند.

نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: اسقف توماس توبین از پراویدنس در این باره گفت: "بیانیه پاپ به وضوح در تضاد با آموزه‌های طولانی مدت کلیسا در مورد اتحادیه‌های همجنس است"

بر اساس این گزارش، تردیدی وجود نداشت که فرانسیس که در ویدئو ضبط شده است، اظهارات را در زمان پدرش اعلام کرده است، اما روز چهارشنبه واتیکان آنها را به عنوان اخبار قدیمی رد کرد.

کارگردان این مستند،" اوگنی آفیینفسکی" به نیویورک تایمز گفت که فرانسیس مستقیماً اظهارات این فیلم را به او گفته است. وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان اظهارات پاپ پاسخ نداد.

گفتنی است در سال 2010، هنگامی که آرژانتین در آستانه تأیید ازدواج همجنس گرایان بود ، فرانسیس، اسقف اعظم وقت بوینس آیرس، از ایدۀ اتحادیه‌های مدنی برای زوج های همجنسگرا حمایت کرد.

باید دید چنین اقدامی از سوی رهبران کاتولیک‌های جهان چه واکنش‌هایی را از سوی رهبران دینی دنیا در پی خواهد داشت. به طور قطع این اقدام پاپ، مهر تأییدی بر سیاست‌های مقدس‌مآبانۀ کلیسا در همسویی با سیاست‌های خبیثانۀ صهیونیسم مسیحی زد و باید منتظر عواقب شوم اینچنین اقداماتی از سوی مسیحیان جهان بر چنین سیاست‌های کثیفی بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ پاپ فرانسیس نیویورک نیویورک تایمز واتیکان ازدواج همجنسگرایان نیویورک تایمز ازدواج همجنس گرایان بوینس آیرس ایالات متحده صهیونیسم اتحادیه های همجنسگرایان نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

راهپیمایی مردم کرمان، پایتخت مقاومت اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله رژیم غاصب صهیونیستی و اجرای عملیات وعده صادق برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، راهپیمایی مردم کرمان، پایتخت مقاومت اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله رژیم غاصب صهیونیستی و اجرای عملیات وعده صادق ظهر امروز و بعد از نماز جمعه برگزار شد.

این راهپیمایی خودجوش مردمی در حمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و همچنین تشکر از پاسخ مقتدرانه و دندان‌شکن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سپاه پاسداران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی برگزار شد.

راهپیمایی مردم پایتخت مقاومت اسلامی در حمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و تشکر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، سردار فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع کثیری از مردم کرمان همراه بود.

 

.

 

«وعده صادق» تابلوی تمام نمای اقتدار جمهوری اسلامی ایران استدر این راهپیمایی مردم کرمان با سر دادن شعارهایی چون «سپاه و ارتش ما، مظهر اقتدار است/ برای کشور ما، باعث افتخار است»، «نابود می‌شود به لطف خدا/ هر که بود دشمن نام سپاه»، «حمام خون به پا شد/فلسطین کربلا شد»، «یا ایها المسلمون/ غزه شده غرق خون»، «صهیون جنایت می‌کند/شیطان حمایت می‌کند»، «شعار ملت دین/فلسطین فلسطین»، «کوه اراده هستیم/ آمریکا رو شکستیم»، «نصر من الله و فتح قریب/ مرگ بر آمریکای مردم فریب» و «پرو خط رهبریم/ دشمن هر ستمگریم» خشم و انزجار خود از اقدامات استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل را نشان داده و از اقدامات از پاسخ مقتدرانه و دندان‌شکن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس
  • حمایت مردم استان ایلام از پاسخ سپاه به رژیم صهیونیستی
  • تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم
  • تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست
  • اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • راهپیمایی در حمایت از پاسخ به رژیم صهیونیستی پس از نماز جمعه
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران