Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش ایمنی، امنیت، سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ روز از اجرای طرح مقابله پلیس با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند گذشته در ابتدا ما فقط تذکر داده ایم و ارشاد کرده ایم اما از دو، سه روز گذشته با رانندگان، سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود برخورد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک برای تمامی خودروها انجام می‌شود و فرقی نمی‌کند خودرو شخصی باشد و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، گفت: به ازای هر سرنشین که از ماسک استفاده نکرده باشد راننده ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود البته در هر خودرویی که بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود و اگر خودرویی تک سرنشین باشد و راننده آن ماسک نداشته باشد ایرادی ندارد اما توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی حتی وقتی در خودرو تنها هستید هم ماسک بزنید.

‌واحدهای صنفی ۳ بار تذکر بگیرند پلمب می‌شوند

وی با اشاره به تذکراتی که به واحدهای صنفی در این زمینه داده شده گفت: واحدهای صنفی برای بار نخست تذکر می‌گیرند و برای بار دوم یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و برای سومین بار آن واحد صنفی پلمب خواهند شد.

سردار رحیمی با اشاره به درخواست پلیس از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما از وزارت بهداشت خواسته ایم با توجه به پایش بیماران به ما اعلام کند ویروس کرونا در کدام بخش‌ها بیشتر شیوع دارد و در آنجا آلودگی ایجاد کرده تا بتوانیم تمرکز خود را در آن نقطه بیشتر کنیم.

‌به دنبال تعطیلی پایتخت نیستیم

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی شهر نیستیم گفت: از اصناف می‌خواهیم در مقابل ورودی پاساژها و مال‌ها افرادی را مستقر کنند تا از ورود آنهایی که از ماسک استفاده نکرده اند جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ادغام شماره تلفن‌های ضروری موافق هستید گفت: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق رخ داده است و مقدمات این کار در کشور ما هم فراهم شده است. این کار خوبی است چرا که به عنوان مثال هنگامی که گاز قطع شود و برف بیاید شهروندان با ۱۱۰ تماس می‌گیرند در صورتی که این موضوعات به ۱۱۰ ارتباطی ندارد.

سردار رحیمی در پایان گفت: می‌توانم بگویم نیمی از تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ هدایتی و ارشادی است و اغلب مواردی است که به پلیس ارتباطی ندارد.

کد خبر 5055263 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سردار رحیمی سردار حسین رحیمی ستاد ملی مقابله با کرونا هفته ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی شبکه شاد گردشگری قوه قضاییه آلودگی هوا وضعیت راهها آیت الله سید ابراهیم رئیسی محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد

 موسسه «آینده بشریت» نیک بوستروم (Nick Bostrom) برای همیشه بسته شد  و به این ترتیب این موسسه که به جنبش بلندمدت گرایی و سایر ایده‌های مورد تایید «سیلیکون ولی» مانند نوع‌دوستی موثر اختصاص دارد پس از ۱۹ سال فعالیت، تعطیل شد. ماسک در سال ۲۰۱۵ از طریق یک سازمان، یک میلیون پوند به این موسسه کمک کرده بود تا در مورد تهدید هوش مصنوعی تحقیق کند. او همچنین ایده‌های رهبر آن را برای نزدیک به یک دهه در ایکس منتشر می‌کرد.

به نقل از گاردین، این مرکز توسط نیک بوستروم، فیلسوف سوئدی الاصل اداره می‌شد که نوشته‌هایش در مورد تهدید بلندمدت هوش مصنوعی که جایگزین بشریت می‌شود، او را به چهره‌ای مشهور در میان نخبگان فناوری تبدیل کرد و او را در فهرست متفکران برتر جهانی قرار داد. سم آلتمن از شرکت هوش مصنوعی اُپن‌ای‌آی (OpenAI)، بیل گیتس از مایکروسافت و ماسک، همگی برای کتاب پرفروش او به نام ابرهوش (Superintelligence) در سال ۲۰۱۴ مطالبی را نوشتند.

ماسک در سال ۲۰۱۴ در توییتی نوشت: ابرهوش نوشته بوستروم ارزش خواندن را دارد. ما باید مراقب هوش مصنوعی باشیم. این فناوری به طور بالقوه خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای است.

او گفت که بوستروم پس از بسته شدن این موسسه از آکسفورد استعفا داده است. بسته شدن مرکز بوستروم ضربه دیگری به جنبش‌های نوع‌دوستی و بلندمدت است که این فیلسوف دهه‌ها از آن دفاع کرده بود.

بوستروم این نظریه را که ممکن است بشریت در یک جهان شبیه‌سازی شده زندگی کنند، ترویج داد. ماسک نیز درباره تعطیلی این موسسه صحبت کرد. او کار این مرکز را ستایش کرد، در حالی که می‌گفت که از سوی آکسفورد و دپارتمان فلسفه آن با «مشکلات اداری» مواجه است.

بوستروم در این مورد می‌گوید: این مکانی ویژه با فرهنگ فکری منحصر به فرد و بسیار پربار بود. فکر می‌کنم ما عملکرد خوبی داشتیم.

بیانیه‌ای در وبسایت سازمان آینده بشریت ادعا می‌کند که آکسفورد جمع‌آوری کمک مالی و استخدام را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرده است و در اواخر سال ۲۰۲۳، دانشکده فلسفه تصمیم گرفت قرارداد کارکنان باقی‌مانده در مؤسسه را تمدید نکند. آکسفورد و دپارتمان فلسفه به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

نوع دوستی مؤثر، باوری سودمند مبنی بر اینکه مردم باید زندگی و منابع خود را بر روی به حداکثر رساندن میزان خیر جهانی که می‌توانند انجام دهند متمرکز کنند، در سال‌های اخیر به فلسفه‌ای تبدیل شده است که به شدت ترویج پیدا کرده است.

بوستروم از طرفداران جنبش بلندمدت گرایی بود که معتقدند بشریت باید بیشتر نگران تهدیدات حیاتی بلندمدت مانند هوش مصنوعی و سفر‌های فضایی باشد. منتقدان بلندمدت‌گرایی بر این باورند که این جنبش مشکلات ملموس فعلی مانند تغییرات آب و هوا و فقر را نادیده می‌گیرد.

بوستروم و جنبش بلندمدت گرایی او طی سال‌ها حامیان قدرتمند متعددی از جمله ماسک و سایر میلیاردر‌های فناوری پیدا کردند.

با این حال، چند سال اخیر برای نوع‌دوستی مؤثر پرآشوب بوده است، زیرا کلاهبرداری چند میلیارد دلاری بنکمن-فرید جنبش را خدشه‌دار کرد و این اتهامات را مطرح کرد که رهبران آن هشدار‌های مربوط به رفتار او را نادیده گرفته‌اند. در سال‌های پس از سقوط او، نگرانی‌ها در مورد نوع‌دوستی مؤثر برای بازگرداندن اعتبار بانکمن-فرید، و پرسش‌هایی در مورد اینکه سازمان‌های نوع‌دوست مؤثر واقعا چه می‌کنند، افزایش یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۳۹ خودرو شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان