Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد گنج زاده و حسن رحیمی قهرمانان کاراته و کشتی جهان بیش از یکصد بسته غذایی و شوینده را در کوره پزخانه‌های اطراف تهران میان مردم توزیع کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمک‌های مردمی توسط حسن رحیمی دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان جهان در رشته کشتی آزاد و سجاد گنج زاده قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی میان خانواده‌های کارگری در کوره پزخانه‌های اطراف تهران میان مردم توزیع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توزیع شرایط نامناسب زندگی مردم در اماکن واقع در نزدیکی کوره پزخانه ها نیز بررسی شد. سطح پایین تغذیه و نامناسب بودن شرایط بهداست عمومی این خانوارها آن هم در محله ای در یکی از مناطق تهران کاملا به چشم می آمد.

این اقدامات در راستای برنامه های موسسه فرهنگی هنری خیریه علی ابن ابیطالب(ع) که زیر نظر رسول خادم قهرمان جهان و المپیک اداره می شود، صورت می گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاراته کشتی سجاد گنج زاده کاراته کشتی سجاد گنج زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : در میان همه مشاغل مسنوخ شهر تهران زیر چتر مدرنیته شدن حرفه چراغ روشن‌کنی است. یک شغل جالب اما نان و آب‌دار برای پادویی و پسربچه‌های بود که وارد بازار کار می‌شدند. در واقع اگر کسی قصد وارد شدن به صنعت چراغ‌سازی را داشت باید از مرحله پادویی و چراغ‌روشن‌کنی شروع می‌کرد. یا به قولی دود چراغ می خورد تا به مرحله استادی می رسید.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اما قصه این چراغ روشن کردن و پادویی آن که اغلب پسربچه‌های کوچک انجامش می‌دادند چه بود؟ معمولاً کاسبان برای جلب مشتری و حفظ امنیت محل کسب و کارشان در زمان تاریک شدن هوا چراغ‌های گازی بلندی را که میان مردم به زنبوری معروف بود، روشن می‌کردند.

وظیفه روشن کردن این چراغ‌ها در قبال دریافت انعام بر عهده پادوی مغازه چراغ‌سازی بود. ‌ این کار حتی باعث رقابت میان شاگردان قدیمی و جدید می‌شد، با این قاعده که هرکس چراغ بیشتر را روشن می‌کرد از کارفرما دستمزد چرب‌تری دریافت می‌کرد.

از طرفی، این ماجرا باعث می شد تا صاحب مغازه یا استادکار هم سفارش‌های بیشتری را از مردم بگیرد به نحوی امتیاز هم محسوب می شد. البته این روشن کردن چراغ‌های زنبوری فقط به چراغ زنبوری‌های کاسبان محدود نمی‌شد، چرا که مردم عادی هم در مراسم مختلف شادی، عزا، ایام محرم و صفر، اعیاد و... همین چراغ‌های زنبوری را کرایه می‌کردند برای چراغانی داخل حیاط و مقابل ورودی و باز همین شاگردها بودند که چراغ‌ها را روشن می‌کردند. همین ماجرا باعث افزایش سفارشات و ایجاد فضای رقابتی بیشتری هم میان کسبه چراغ‌سازی و شاگردان هم می‌شد.

البته تا پیش از اختراع چراغ گازی و مجهز شدن تیرهای چراغ‌برق به سیستم روشنایی، افرادی هم بودند که شب‌ها فانوس یا چراغ‌های دستی را با کمک چوبی بر شانه آویزان می‌کردند و جلوتر از بقیه برای نشان دادن مسیر و روشن نگه داشتن خیابان و کوچه در شب حرکت می‌کردند.

کد خبر 844605 برچسب‌ها مشاغل هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار