Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۳ درصد از مشترکان خانگی استان نیز در شمار مصرف کنندگان خوش‌مصرف محسوب می شوند و تنها ۱۷ درصد از مشترکان پرمصرف هستند،  میانگین کشوری در مشترکان خوش مصرف ۵۶ درصد و پر مصرف ۲۹ درصد است.

وی به طرح برق امید اشاره کرد و گفت: این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این تقسیم بندی بر اساس میزان مصرف برق تنظیم شده است افزود: تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح برق امید برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است و مشترکان خوش مصرف نیز برای برخورداری از این تخفیف باید خود را به سطح کم مصرف ها برسانند.

کاظمی، میانگین مصرف برق مشترکان خانگی در گروه کم مصرف را ۸۰ کیلووات ساعت در ماه های غیرگرم دانست و اظهار داشت: این شاخص در ماه های گرم ۱۰۰ کیلووات تعیین شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: میانگین مصرف برق در گروه خوش مصرف در ماه های غیرگرم ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات و در ماه های گرم بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات است و این شاخص در گروه پرمصرف در ماههای غیرگرم بالای ۲۰۰ کیلووات و در ماه های گرم نیز بالای ۳۰۰ کیلووات است.

کاظمی افزود: در عین حال برق امید طرحی برای همه طبقه‌های مصرف برق است و با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرف، از میزان مصرف انرژی خود کاسته و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

وی ادامه داد: در طرح برق امید تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگوهای تعیین شده حفظ کنند، مشمول تخفیف بهای برق خواهند شد.

کاظمی با بیان اینکه ۴۰ درصد برق استان توسط مشترکان خانگی مصرف می شود گفت: باید مصرف برق این گروه از مشترکان را مدیریت کنیم.

پرمصرف‌ها رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، اصلاح رفتار مصرفی مشترکان را از مهم ترین اهداف طرح برق امید ذکر کرد و با اشاره به گنجاندن اهرم های تشویقی در این طرح گفت: در کنار اهرم های تشویقی برای کم مصرف ها، برای گروه هایی که نتوانند خود را در چهارچوب کلی طرح تطبیق دهند، اهرم های تعرفه ای تعریف شده تا شاید برای آنها بازدارنده باشد و رفتار مصرفی خود را اصلاح کرده و به پلکان گروه خوش مصرف بیایند.

علیرضا صبوری افزود: از مشترکان کم مصرف هیچ گونه وجهی بابت عوارض برق و بیمه نیز دریافت نمی شود و حال انکه طبق مصوبه هیات دولت، این مشترکان نیز زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: طبق مصوبه هیات دولت برای اجرای طرح برق امید ۶ ماه فرصت داده شده است و پس از این مدت ممکن است تعرفه های بازدارنده برای مشترکان پرمصرفی که نخواسته اند رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند، اعمال شود.

وی اظهار داشت: برای گروه مشترکان خانگی پرمصرف برخی اهرم های بازدارنده که بخشی از آن می تواند تعرفه های هشداری یا افزایشی باشد همچنین ایجاد زیرساخت هایی مانند بهره مندی از انرژی خورشیدی تعریف می شود به گونه ای که مقرر شده است تا با همکاری یک شرکت، نسبت به نصب پنل های خورشیدی با ظرفیت های کم ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ وات با تسهیلات با نرخ بهره پایین برای مشترکین پرمصرف اقدام شود تا بتوانند با این میزان تولید، مصرف ماهانه خود را کاهش دهند.

به گفته وی عمده تمرکز طرح امید روی مشترکان پرمصرف است که به گروه خوش مصرف بیایند و یا مشترکان خوش مصرف بتوانند با مدیریت مصرف خود را به کم مصرف ها برسانند.

وی افزود: هدف گذاری ما این است که ۱۵ درصد از مشترکان خوش مصرف را به یک پله پایین تر سوق دهیم تا در گروه کم مصرف قرار بگیرند و ۱۵ درصد از مشترکان پرمصرف را نیز به محدوده مشترکان خوش مصرف هدایت کنیم.

صبوری ابراز امیدواری کرد که با مجموعه فعالیت های انجام و تدابیر اتخاذ شده ۱۵ درصد از کل سبد مصرفی تعرفه خانگی کاهش یافته و به همین میزان، ظرفیت برای مصرف برق در حوزه صنعتی و کشاورزی در استان ایجاد شود تا تولید و اشتغال رونق یابد.

وی شناسایی مشترکان بخش خانگی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، عملیات اجرایی در طرح برق امید و پایش مشترکان را از جمله اهداف و برنامه های پایش در شرکت توزیع نیروی برق استان ذکر کرد

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان خراسان شمالی به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد انرژی برق برق امید مصرف بهینه برق خراسان شمالی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انرژی برق برق امید مصرف بهینه برق خراسان شمالی وزارت نیرو بجنورد انرژی برق برق امید مصرف بهینه برق خراسان شمالی وزارت نیرو اخبار کنکور برق خراسان شمالی مشترکان خوش مصرف درصد از مشترکان مشترکان پرمصرف مشترکان خانگی طرح برق امید رفتار مصرفی شرکت توزیع مصرف برق مصرف ها کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: به دنبال تصویب شورای اسلامی شهر مبنی بر طرح تخفیف و کاهش عوارض، در صورت وجود بدهی شهروندان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و با پرداخت عوارض از ۲۵ درصد تخفیف تا پایان تیر ماه بهره مند شوند.

محمد وحید نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، از کاهش عوارض خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تصویب شورای اسلامی شهر با تأیید مراجع ذی صلاح، طرح تخفیف و کاهش عوارض در چهار ماهه نخست سال ۲۵ درصد، چهارماهه دوم ۲۰ درصد و در چهارماهه سوم ۱۵ درصد خواهد بود.

وی افزود: مؤدیان عوارض ساختمانی خود را در بازه زمانی که اعلام شده پرداخت کنند به صورت نقدی از این تخفیف و یا کاهش عوارض می‌توانند برخوردار شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم تصریح کرد: این مصوبه‌ای برای عموم شهروندان قابل اجراست و مشمول تمام شهروندان عزیز می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت وجود بدهی شهروندان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و با پرداخت عوارض از ۲۵ درصد تخفیف تا پایان تیر ماه بهره مند شوند.

وحید نیا با اشاره به دیگر تخفیف‌ها مانند قانون جوانی جمعیت تاکید کرد: در راستای اهداف تعیین شده و تأکیدات مقام معظم رهبری این تخفیف نیز به مشمولین داده شد و شهرداری قم در این طرح پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه برخی طرح‌های در سال‌های اخیر با شرط یک بار استفاده، تکرار شده است، عنوان کرد: از دیگر تخفیف‌ها می‌توان به طرح‌های تخفیفی برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا که در قانون جامع ایثارگران و قوانین بودجه در نظر گرفته شده اشاره کرد.

کد خبر 745817

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • ۲۰ درصد تخفیف به خاطر دفاع جانانه از خاک ایران
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی