Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ناتو گفت که این سازمان تصمیم برای خروج و یا ادامه حضور در افغانستان را پس از ارزیابی تعهدات طالبان و شرایط این کشور اتخاذ خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس خبری ضمن تاکید بر اینکه خروج نیروهای خارجی از افغانستان "مبتنی بر شرایط" خواهد بود از طالبان نیز خواست تا نسبت به تعهداتش پایبند بماند، خشونت‌ها را کاهش دهد و روابطش را با القاعده نیز قطع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «پس از آن اعضای ناتو با هم شرایط را ارزیابی خواهند کرد و در ماه‌های آینده باید تصمیم بگیریم تا افغانستان را ترک کنیم و سپس ریسک کنیم که دستاوردهای که داشته‌ایم از دست برود و افغانستان بار دیگر به پناهگاهی امن برای تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شود؛ یا می‌توانیم تصمیم بگیریم تا می‌توانیم تصمیم بگیریم تا بمانیم و پس از آن با تشدید جنگ توسط طالبان مواجه باشیم».

استولتنبرگ با اشاره به زخمی شدن نظامیان رومانیایی بر اثر برخورد با بمب کنار جاده‌ای نیز گفت: حمله علیه نیروهای ناتو نشان می‌دهد که شرایط در افغانستان دشوار و همراه با چالش باقی مانده است.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: «این حمله نشان دهنده ضرورت این است که طالبان باید هرچه می‌تواند برای کاهش خشونت‌ها انجام دهد، ماموریت حمایت قاطع در حال تحقیق درباره حمله است، اما به هرحال مهم است که ما شاهد کاهش سطح خشونت‌ها و شمار حملات در افغانستان باشیم؛ این تنها راه برای صلح پایدار و دستیابی به آتش‌بس دائمی است».

وی با دشوار خواندن تصمیم برای خروج از افغانستان نیز تصریح کرد: باید شرایط را ارزیابی کنیم و در ماه‌های آینده باید تصمیم بگیریم که چه زمانی خروج ممکن است یا آیا مجبور به ادامه حضور خواهیم بود.

دبیرکل ناتو: برای دفاع از منافع خود در افغانستان هستیم/ خروج مبتنی بر شرایط خواهد بودنماینده آمریکا در ناتو: شرایط خروج از افغانستان فراهم نشده استاذعان ترامپ به اختلافات داخلی برای خروج از افغانستان

دبیرکل ناتو با گره زدن خروج از افغانستان به روند صلح نیز اظهار داشت: حضور نظامی ما چیزی است که باید با توجه به روند صلح و مذاکرات بین‌الافغانی ارزیابی کرده و سپس تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان ناتو اخبار افغانستان طالبان ناتو اخبار افغانستان خروج از افغانستان تصمیم بگیریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای پاک ماندن به کمک ما نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ روزی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و حفاظت و پاسداری از زمین، ترویج فرهنگی که بهتر است از مدارس آغاز شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • آنچلوتی: ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیم درستی است؛ توپ طلا باید به وینیسیوس و بلینگام برسد
  • تصمیم ژاوی برای ماندن رختکن بارسلونا را لرزاند
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • زمین برای پاک ماندن به کمک ما نیاز دارد