Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش ایمنی، امنیت، سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ روز از اجرای طرح مقابله پلیس با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند گذشته در ابتدا ما فقط تذکر داده ایم و ارشاد کرده ایم اما از دو، سه روز گذشته با رانندگان، سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود برخورد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک برای تمامی خودروها انجام می‌شود و فرقی نمی‌کند خودرو شخصی باشد و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی.   سردار رحیمی با اشاره به اینکه در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، گفت: به ازای هر سرنشین که از ماسک استفاده نکرده باشد راننده ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود البته در هر خودرویی که بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود و اگر خودرویی تک سرنشین باشد و راننده آن ماسک نداشته باشد ایرادی ندارد اما توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی حتی وقتی در خودرو تنها هستید هم ماسک بزنید.   واحدهای صنفی ۳ بار تذکر بگیرند پلمب می‌شوند   وی با اشاره به تذکراتی که به واحدهای صنفی در این زمینه داده شده گفت: واحدهای صنفی برای بار نخست تذکر می‌گیرند و برای بار دوم یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و برای سومین بار آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.   سردار رحیمی با اشاره به درخواست پلیس از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما از وزارت بهداشت خواسته ایم با توجه به پایش بیماران به ما اعلام کند ویروس کرونا در کدام بخش‌ها بیشتر شیوع دارد و در آنجا آلودگی ایجاد کرده تا بتوانیم تمرکز خود را در آن نقطه بیشتر کنیم.   به دنبال تعطیلی پایتخت نیستیم   وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی شهر نیستیم گفت: از اصناف می‌خواهیم در مقابل ورودی پاساژها و مال‌ها افرادی را مستقر کنند تا از ورود آنهایی که از ماسک استفاده نکرده اند جلوگیری کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ادغام شماره تلفن‌های ضروری موافق هستید گفت: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق رخ داده است و مقدمات این کار در کشور ما هم فراهم شده است. این کار خوبی است چرا که به عنوان مثال هنگامی که گاز قطع شود و برف بیاید شهروندان با ۱۱۰ تماس می‌گیرند در صورتی که این موضوعات به ۱۱۰ ارتباطی ندارد.   سردار رحیمی در پایان گفت: می‌توانم بگویم نیمی از تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ هدایتی و ارشادی است و اغلب مواردی است که به پلیس ارتباطی ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا گفت : جرائم رانندگی متخلفانی که اقدام به تخلف کرده و از رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی امتناع می‌کنند، ۳ تا ۴ درصد افزایش خواهد داشت. هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی بازدارندگی و جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است که  با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت برای افزایش مبلغ جرایم، نرخ جریمه‌ها به طور متوسط پنج برابر شده است.

وی بیشترین میزان افزایش جریمه را مربوط به رانندگی در حالت مستی دانست که با مصوبه اخیر دولت با افزایش ۷ برابری روبرو شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع افزایش جرائم رانندگی وتاثیر آن بر اصلاح رفتار رانندگی و کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی افزود: مردم باید بدانند که افزایش جریمه‌های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده اند، لذا اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئنن مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به آمار جانباختگان امروز ۹ فروردین ماه افزود: متاسفانه تا ۸ صبح امروز ۵۸۵ تن از هموطنان جان خود را از دست داده و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر نیز مصدوم شده اند.

هدف جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس، هدف از افزایش نرخ جریمه‌ها را بازدارندگی آن دانست و گفت: تمام اقداماتی که انجام شده برای جلوگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگان است.

سردار حسینی درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیات دولت به تصویب رسیده برای این است که ما نسبت به رفتار‌های پرخطر بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً بر این متمرکز است که ما دیگر شاهد تخلف نباشیم و به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتار‌هایی که موجب تصادف می‌شود، است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت و امنیت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده شان را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتار‌های رانندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ برابری نرخ برخی جرایم رانندگی/اعمال نرخ جدید به محض ابلاغ
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • جریمه هفت واحد صنفی متخلف در اهواز
  • فیلم/ هدف پلیس از افزایش نرخ جریمه رانندگی
  • سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • پولیتیکو فاش کرد: سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • خودروهای ۴ ساله و بیشتر باید معاینه فنی داشته باشند | جریمه معاینه فنی چقدر شد؟