Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم شهرتی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: کسانی که به رئیس جمهور توهین و از ادبیات ناروا استفاده می‌کنند، چون خودشان حرفی برای گفتن ندارند می‌خواهند به افراد و جامعه چنان القا کنند که در به وجود آمدن این شرایط سخت خودشان هیچ نقشی ندارند و فقط دولت مقصر است، در حالی که مردم آگاه هستند و همه مسایل را می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ادبیات نشان می‌دهد که منتقدان هم از نظر محتوا تهی هستند و هم از نظر شخصیت چندان قابل قبول نیستند؛ بر این اساس بهتر است نقد آگاهانه و منصفانه مبتنی بر اطلاعات دقیق کنند، زیرا این گونه نقد نه تنها ایرادی ندارد، بلکه حق مسلم هر نماینده و فردی است اما رفتارهای توهین آمیز  نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود.

شهرتی فر خاطرنشان کرد: منتقدان با این نوع ادبیات نمی توانند خودشان را اثبات کنند و مردم آگاه هستند که این ها نیز در به وجود آمدن شرایط به نوعی مسئول هستند، البته دولت نیز باید پاسخگو باشد اما همه می‌دانند که در به وجود آمدن این شرایط همه نقش دارند و تنها دولت مقصر نیست.

وی با بیان اینکه باید از این منتقدان پرسید شما در گذشته چه کار کرده‌اید و الان که به مجلس راه یافته اید چه کار می‌کنید، اظهار کرد: اداره جامعه با هماهنگی تمام نهادها و هم‌افزایی تمام نهادهای تصمیم‌گیر به پیش می رود؛ جامعه ما جامعه تک بعدی نیست که فقط قوه مجریه را مقصر بدانیم؛ همه می دانیم که هم سیاست داخلی و خارجی و هم تصمیم‌گیری‌ها دست در دست هم می‌دهند و یک وضعیت را به وجود می‌آورند و پیشرفت کشور حاصل همکاری تمامی نهادها است.

فعال سیاسی خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور حاصل تمامی نهادها است، اگر امروز از جهت معیشت سختی در جامعه پیش آمده است معلول اقدامات همه نهادهاست؛ همه باید مسئولیت خود را قبول کنند و به نظر من مهم ترین مسئله یافتن راهکار برون رفت از این شرایط است.

مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۲۵ مهرماه ۹۹ در رفتاری بحث‌برانگیز درخواست اعدام رییس جمهوری را در توییتر مطرح کرد، این اقدام انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

علی ربیعی سخنگوی دولت ۲۹ مهر ماه در نشست خبری خود با بیان اینکه معاونت امور مجلس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری موضوع توهین به رییس جمهوری از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، گفت: معتقدیم که موضوع از منظر عمومی و جرم عمومی باید مد نظر قرار گیرد و قوه قضاییه باید براساس اینکه به طور آشکار از جنبه عمومی برخی حرف از اعدام رییس جمهور یک کشور می‌زنند، موضوع را پیگیری کند. استیضاح حق مجلس است و در این مورد حرفی نداریم اما برخی نمایندگان فرمایشات مقام معظم رهبری را اساسا درونی نکردند یا به آن اعتقاد ندارند.
ربیعی تاکید کرد: از معظم له تشکر می‌کنیم که فاصله بین نقد و توهین را مشخص کردند. الگویی که رهبری گذاشتند می‌تواند رویه عادلانه برای تشخیص اظهارات محفلانه یا دلسوزانه باشد. معتقدم این توهین‌ها نیاز به شاکی خصوصی ندارد و اهانت به رییس جمهور در حیطه جرایم عمومی قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی حسن روحانی فعال سیاسی اصلاح طلب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حسن روحانی فعال سیاسی اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی حسن روحانی فعال سیاسی اصلاح طلب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود