Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:37:12 GMT

اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی و قرآنی توسط اوقاف قشم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۶۹۶

اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی و قرآنی توسط اوقاف قشم

حجت الاسلام روح الله صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه‌ها شامل ترتیل خوانی قرآن، بصیرتف جزء خوانی قرآن، آموزش قرآن و قرائت نماز می‌شود.

وی تصریح کرد: همه برنامه‌ها در امامزاده سید مظفر(ع) قشم اجرا شد و از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گرفت.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم از امضای تفاهمنامه با اداره زندان قشم خبر داد و گفت: اعزام استاد قرآن برای تربیت قرآنی زندانیان از سوی اداره اوقاف قشم در رشته حفظ و قرائت از مفاد این تفاهمنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت سه موقوفه در قشم

صفری در ادامه از ثبت تعداد سه موقوفه جدید طی ۶ ماهه ابتدایی امسال در قشم خبر داد و افزود: ارزش یکی از این موقوفات ۶ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: از این موقوفات ۲ موقوفه انتفاعی شامل یک مکتب‌خانه و یک مسجد و دیگری یک واحد منزل مسکونی است که در این اداره به ثبت رسید.

رییس اوقاف و امور خیریه قشم افزود: درآمد موقوفات قشم در ۶ ماهه اول امسال یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال است که به علت بخشودگی اجاره بهای ۴۳ مستاجر به علت شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

وی در پایان گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز در این مدت برای طرح شمیم حسنی اختصاص یافت که در این طرح، بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

۶۲۴ رقبه، ۵۰۴ موقوفه متصرفی و ۱۸ موقوفه غیر متصرفی در شهرستان قشم به ثبت رسیده‌است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه قشم قرآن کریم وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه قشم قرآن کریم وقف سازمان اوقاف و امور خیریه قشم قرآن کریم وقف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول محفل قرآنی گفت: این آیین معنوی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۲۰ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.
جمالفرد افزود: محفل قرآنی این هفته فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین همراه با قرعه کشی سفر اربعین ویژه شرکت کنندگان ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای معظم شهر یاسوج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه از اربعین سال قبل آغاز شده ادامه داد: در این برنامه ۱۵ دقیقه حزب خوانی قرآن، ۲۰ دقیقه تدبر در قرآن، ۲۰ دقیقه روایتگری شهدا و ۱۵ دقیقه پخش فیلم و تیزر با موضوع قرآن، دفاع مقدس و مناسبت های هفته اجرا می شود.
مسئول محفل قرآنی گلزار مطهر شهدای یاسوج با دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم گفت: فردا علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی از همه بانیان و همکاران و خیران قدردانی و به قید قرعه به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان کمک هزینه زیارت اربعین به مبلغ هر نفر ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ریال اهدا می شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است