Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز،گفت: در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از وقوع آتش سوزی در داخل یک کارگاه ضایعات پلاستیکی واقع در سلطان آباد، خبر دادند که ستاد فرماندهی این سازمان پس از دریافت این خبر بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۷، ۱۸، ۱۳ و ۳ و خودرو‌های پشتیبانی حامل آب و کف به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، در گزارش اولیه خود بیان کرد: یک کارگاه و انبار ضایعات پلاستیکی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع به علت نامشخصی طعمه آتش سوزی شد که کارگران با مشاهده این آتش سوزی با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و پس ازدرخواست کمک از آتش نشانی، محل حادثه را ترک کردند.

قانع، تصریح کرد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از سوی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز و مشاهده دود بسیار غلیظ از سوی آتش نشانان  درحین حرکت به محل حادثه، نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله به البسه ایمنی و همچنین دستگاه تنفسی مجهز شده و پس از رسیدن در محل حادثه و بررسی‌های لازم در محل حادثه، مشاهده شد کابل‌های برق فشار قوی و دو مخزن با حدود ۴۰۰ لیتر گازوئیل اطفای حریق را با مشکل مواجه می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، ادامه داد: در همان لحظات اولیه انفجار یکی از مخازن گازوئیل در محل حادثه آتش را شعله ور و  مهار آتش سوزی را سخت‌تر کرد.

او، افزود: تیم اطفایی با کمک عوامل اداره برق حاضر در محل بعد از قطع جریان برق و رفع خطر کابل‌های برق فشار قوی با استفاده از چندین رشته لوله آبده و کف رسانی آتش نشانی اقدام به مهار اولیه شعله‌های آتش کردند.

قانع: اضافه کرد: با توجه به اینکه شعله‌های آتش قسمت مسقف کارگاه را به طور کامل در بر گرفته بود، دو گروه از آتش نشانان با استفاده از لوله‌های آبده به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و توانستند مانع از سرایت بیشتر آتش به فضا‌های مجاور شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، اظهار کرد: یک گروه دیگر از آتش نشانان نیز با استفاده از لوله‌های کف رسان توانستند مخزن دیگر گازوئیل را که شعله ور شده بودند خنک کرده و مانع از انفجار این مخزن و همچنین وقوع حوادث ناگوار شوند.

او، تاکید کرد: نیرو‌های آتش نشانی سرانجام در عملیاتی چشمگیر موفق شدند آتش سوزی این کارگاه را به سرعت مهار کنند.


قانع، با اشاره به این که این حادثه مصدوم و محبوس شده‌ای نداشت، گفت: با مهار کامل این آتش سوزی و ایمن سازی انبار و کارگاه، کارشناسان آتش نشانی به بررسی علت بروز این حادثه مشغول شدند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهار آتش سوزی انبار ضایعات پلاستیکی آتش نشان روستای سلطان آباد شیراز آتش نشانان محل حادثه آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد.

ابراهیم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: این حادثه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در طبقه چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار جمهوری‌اسلامی رخ داد و خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان مجتمع آسیبی وارد نشده است.

وی در تشریح این حادثه افزود: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحدهای فوقانی بود و شرایط به نحوی بود که تمام واحدهای فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحدهای در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحدها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

بابایی با اشاره به اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است، تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخدادهای این‌چنینی نباشیم.

کد خبر 747046

دیگر خبرها

  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • آتش‌سوزی در پامنار