Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@13:55:44 GMT

اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۷۸۷

اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، امروز (شنبه)، گزارش دادند که اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، اتیوپی در پی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره انفجار سد «النهضه» سفیر این کشور را احضار کرده است و در این ارتباط از او توضیح خواسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز گذشته برای اولین بار در ارتباط با مسئله سد «النهضه» صحبت کرد و گفت ممکن است مصر این سد را منفجر کند.

حدودا یک سالی است که سه کشور مصر، سودان و اتیوپی بر سر برداشت از آب نیل به اختلاف شدیدی رسیده‌اند. اتیوپی که در سرشاخه رود نیل قرار دارد، با احداث سد بزرگ النهضه به دنبال آب‌گیری آن در سه سال است تا با آب جمع شده در پشت این سد، برق تولید کرده و مقداری را مصرف و مازاد را صادر کند.

در صورت عملی شدن این طرح، مصر و سودان که در آبراهه و پایین دست نیل قرار دارند، با کاهش شدید آب مواجه خواهند شد و این مسئله می‌تواند به بحران در این دو کشور منجر شود. پیشنهاد خارطوم و قاهره به آدیس آبابا این است که سد مذکور در بازه زمانی ۲۱ ساله پر شود تا تبعات برداشت از آب نیل، در پایین دست کمتر شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ اتیوپی سفیر آمریکا احضار سد النهضه رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشوراروپایی سفیر ایران را احضار کرد

 
به گزارش تابناک، پیش از این نیز وزارت خارجه انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، کاردار سفارت ایران در لندن را به دلیل حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه این رژیم احضار کرد.

وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوایی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند».

لندن بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است.

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند.

سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند».

این مقام فرانسوی بدون توجه به دلیل حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند».

دیگر خبرها

  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • این کشوراروپایی سفیر ایران را احضار کرد
  • این کشوراروپایی هم سفیر ایران را احضار کرد
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • فرانسه و انگلیس سفیر و کاردار ایران را احضار کردند
  • اردن سفیر ایران را احضار کرد
  • این کشور عربی و همسایه اسرائیل سفیر ایران را احضار کرد