Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:31:53 GMT

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۸۲۰

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

کارگروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد که ایران همچنان در لیست سیاه این کارگروه باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه کارگروه ویژه اقدام مالی از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار شد و در آن تصمیم گرفته شد تا ایران و کره شمالی در لیست کارگروه ویژه اقدام مالی باقی بمانند. مطابق با گفته‌های رویترز و آسوشیتدپرس، مارکوس پیلر، رئیس Fatf گفته است که این دو کشور بدون هیچ تغییری در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق ترجمه ایسنا از وبگاه کی بی اس ورلد رادیو، وی همچنین از تمامی کشورهای عضو و مقامات ناظر خواست تا تدابیر موثر را علیه این دو کشور اعمال کنند.


پلیر همچنین تاکید داشت که Fatf  قوانینش را برای بازتاب بهتر تهدید سلاح‌های کشتار جمعی و کمک به دولت‌ها و شرکت‌های مالی برای یافتن خطرات مالی و اتخاذ تدابیر درست بازبینی کرده است.


به گفته وی کشورهایی همچون کره شمالی و شبکه‌هایش برای دور زدن تحریم‌ها باهوش‌تر شده‌اند پس دیگران نیز باید باهوش‌تر بشوند. بر اساس گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی یا همان Fatf با طرح اصلاح استانداردهایش به منظور ارتقای نظارت بر تبادلات مالی که هدفشان دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بوده، موافقت کرده است‌.


وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که  اهمیت دادن به استانداردهای جدید توسط گروه ویژه اقدام مالی در جلسه این هفته‌اش، پاسخ جهانی به جلوگیری از اشاعه تسلیحات را تقویت خواهد کرد.


ادعا شده که ایران و کره شمالی با تثبیت شبکه‌های پیچیده و دقیقی که شامل شرکت‌های پوسته‌ای که در کشورهای عضو Fatf مستقر هستند می‌شود، به دنبال دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل و انتقال بودجه به منظور آن چه  "توسعه اهداف خطرناک‌شان" خوانده شده، هستند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهلت FATF به ایران پیوستن ایران به FATF ایران در لیست سیاه FATF کارگروه ویژه اقدام مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • فرصت ویژه اوسمار برای انتقام از گربه سیاه پرسپولیس
  • فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند