Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسرا‌ها از دستور دادستان کل کشور مبنی بر تشکیل شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم موضوع قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در دادسرا‌های سراسر کشور خبر داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: به دستور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم موضوع قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در دادسرا‌های سراسر کشور تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی اظهار داشت: ماده ۱۱ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه را مکلف کرده است به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون، شعب ویژه‌ای از دادسرا‌ها و دادگاه‌ها را به این امر اختصاص دهد.

خرم آبادی ادامه داد: لذا دادستان کل کشور در اجرای این ماده قانونی به موجب بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور تاکید نموده است چنانچه تاکنون شعبه‌ای از دادسرا‌ها را به این امر اختصاص نداده‌اند در انجام این کار تسریع نمایند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه دادستان‌ها به موجب قانون عضو ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها می‌باشند در بخشنامه دادستانی کل کشور کلیه دادستان‌ها مکلف شده‌اند حداکثر استفاده را از ظرفیت این ستاد‌ها برای پیشگیری از وقوع جرائم به عمل آورند و با نظارت بر حسن اجرای قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نقش موثری در ترویج وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ایفا نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان کل کشور مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه جرائم رسیدگی به جرائم موضوع دادستان کل کشور دادسرا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر