Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از ذوب آهن اصفهان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اهدا لوح سپاس به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، از نقش این شرکت در صادرات غیرنفتی، ایجاد درآمد‌های ارزی جهت تأمین نیاز‌های وارداتی، حفظ تولید، اشتغال، استمرار صادرات غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه رسمی اقتصادی کشور تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این لوح سپاس بدین شرح است:

جناب آقای مهندس یزدی زاده

مدیرعامل محترم شرکت ذوب آهن اصفهان

تولید و صادرات غیرنفتی نقش معناداری در رشد و توسعه اقتصادی کشور، حفظ ارزش پول ملی و ثبات بازار ارز و بخش‌های واقعی و مالی اقتصاد دارد. در این خصوص با توجه به وضعیت کلان اقتصادی و غیر اقتصادی کشور از یک سو و وضع شدیدترین و بی سابقه‌ترین تحریم‌های بین المللی علیه کشور ایران، به ویژه در بخش‌های بانکی و نفت، از سوی دیگر، نقش صادرکنندگان غیر نفتی در خط مقدم جنگ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

از این رو نظر به اینکه در عرصه جنگ تمام عیار اقتصادی، طی سال‌های اخیر نسبت به صادرات غیر نفتی و ایجاد درآمد‌های ارزی جهت تأمین نیاز‌های وارداتی کشور اقدام نموده اید، بدین وسیله از تلاش‌های جنابعالی در جهت حفظ تولید، اشتغال، استمرار صادرات غیر نفتی و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات به چرخه رسمی اقتصادی کشور تشکر و قدردانی می‌شود و به این مناسبت لوح سپاس به حضورتان تقدیم می‌شود. امید است همواره در تولید، ایجاد و حفظ اشتغال، سرمایه گذاری و صادرات غیر نفتی پیروز و سربلند باشید.

عبدالناصر همتی

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: فردا

کلیدواژه: بازگشت منابع ارزی ذوب آهن اصفهان بانک مرکزی همتی صادرات غیر نفتی اقتصادی کشور ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

بانک مرکزی روسیه از آسیب دیدن ارزش صادرات کلی این کشور در پی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت روسیه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که کاهش تولید در پالایشگاه‌های نفت روسیه تا حدی عامل اصلی کاهش مجموع صادرات این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی بوده است.

این بانک در گزارشی اعلام کرد که صادرات کالا در سه ماه نخست از ۱۰۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در دوره مشابه پارسال به ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده، اما این بانک اشاره به رقم صادرات نفت نکرده است.

بعضی از پالایشگاه‌ها روسیه به‌دلیل حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) اوکراینی مجبور به اجرای تعمیرات برنامه‌ریزی نشده بوده‌اند، تولید سوخت در روسیه هم تحت تأثیر  این حمله‌ها بوده است.

اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی حمله‌های پهپادی به زیرساخت‌های انرژی روسیه را تشدید کرد که این اوضاع افزایش قیمت نفت را در پی داشت.

از زمان حمله به واحد پالایشی تانکو در دوم آوریل امسال، هیچ گزارشی مبنی بر حمله‌ به پالایشگاه‌های بزرگ روسیه گزارش نشده و این کشور به‌سرعت در حال تعمیر پالایشگاه‌های خود است.

بر اساس محاسبات رویترز، مجموع ظرفیت پالایش نفت اولیه روسیه که هدف هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته از روزانه ۹۰۷ هزار بشکه گذشته به ۶۶۰ هزار بشکه رسیده است.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: در شرایط محدودیت‌های تجارت خارجی و کاهش قیمت گاز، زغال سنگ و تعدادی از فلزات، ارزش صادرات همچنان رو به کاهش است.

کاهش تولید در پالایشگاه‌های نفت روسیه هم فشار نزولی بر مجموع صادرات این کشور وارد می‌کند.

این بانک افزود: روند کاهش ارزش صادرات نسبت به پارسال به‌دلیل قیمت بالای نفت کند شده است، در حالی که برداشت مطلوب غلات نیز از صادرات حمایت می‌کند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که نرخ بهره بالا و کاهش ارزش روبل در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته میلادی تا حدی عامل کاهش ارزش واردات بوده است.

رویترز در ماه مارس گزارش داده بود که شرکت‌های نفتی روسیه با تأخیر چندماهه برای دریافت هزینه صادرات نفت خام و سوخت روبه‌رو هستند، زیرا بانک‌های چین، ترکیه و امارات متحده عربی نسبت به تحریم‌های ثانویه آمریکا محتاط‌تر شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • معرفی مدیر عامل جدید امور شعب بانک ملی استان ایلام
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه