Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@21:55:50 GMT

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۳۹۳۷

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

رویداد۲۴  به نقل از وبگاه کی بی اس ورلد رادیو، جلسه کارگروه ویژه اقدام مالی از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار شد و در آن تصمیم گرفته شد تا ایران و کره شمالی در لیست کارگروه ویژه اقدام مالی باقی بمانند.
مطابق با گفته‌های رویترز و آسوشیتدپرس، مارکوس پیلر، رئیس Fatf گفته است که این دو کشور بدون هیچ تغییری در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از تمامی کشور‌های عضو و مقامات ناظر خواست تا تدابیر موثر را علیه این دو کشور اعمال کنند.
پلیر همچنین تاکید داشت که Fatf قوانینش را برای بازتاب بهتر تهدید سلاح‌های کشتار جمعی و کمک به دولت‌ها و شرکت‌های مالی برای یافتن خطرات مالی و اتخاذ تدابیر درست بازبینی کرده است.
به گفته وی کشور‌هایی همچون کره شمالی و شبکه‌هایش برای دور زدن تحریم‌ها باهوش‌تر شده‌اند پس دیگران نیز باید باهوش‌تر بشوند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی یا همان Fatf با طرح اصلاح استانداردهایش به منظور ارتقای نظارت بر تبادلات مالی که هدفشان دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بوده، موافقت کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که اهمیت دادن به استاندارد‌های جدید توسط گروه ویژه اقدام مالی در جلسه این هفته‌اش، پاسخ جهانی به جلوگیری از اشاعه تسلیحات را تقویت خواهد کرد.
ادعا شده که ایران و کره شمالی با تثبیت شبکه‌های پیچیده و دقیقی که شامل شرکت‌های پوسته‌ای که در کشور‌های عضو Fatf مستقر هستند می‌شود، به دنبال دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل و انتقال بودجه به منظور آن چه "توسعه اهداف خطرناک‌شان" خوانده شده، هستند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تحریم های آمریکا ویژه اقدام مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است

حمید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عملیات وعده صادق، بیان کرد: اقدام ایران که در راستای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما در سوریه انجام شد در نوع خود منحصر به فرد بود؛ زیرا ما برای دومین بار است که دو منطقه دارای سلاح هسته‌ای را مورد حمله قرار می‌دهیم آمریکا و رژیم صهیونیستی. در تاریخ نظام بین الملل این امر سابقه نداشته که کشوری بتواند به مناطق دارای سلاح هسته‌ای تعدی کند.

 طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل کشور‌ها در صورت تجاوز به سفارت خانه‌های خود حق پاسخ دارند

وی با اشاره به حق دفاع مشروط کشورمان ادامه داد: همچنین در قانون نظام بین الملل طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد  کشور‌ها در صورت تجاوز کشوری به خاک و سفارت خانه‌های خود حق پاسخ دارند. از همین رو نیز ما به نظام بین الملل شکایت کردیم و اعلام کردیم که این رژیم کنسولگری ما را در کشور دیگری مورد تهاجم قرار داده است؛ بنابراین ما حق دفاع از خود را محفوظ دانستیم. هماهنگی‌های لازم با کشور‌های مختلف از جمله آمریکا که به نوعی پدرخوانده اسرائیل نیز است انجام شد.  

وی ادامه داد: سه گزینه پیش روی ایران قرار داشت؛ ابتدا اینکه سفارت خانه‌های اسرائیل را در یکی از کشور‌ها مورد حمله قرار دهد؛ دومین گزینه این بود که توسط متحدان خود  در منطقه این رژیم را تحت ضربه قرار دهیم و گزینه سوم هم این بود که مانند حمله به عین الاسد که برای اولین بار با آمریکا رویارویی مستقیم داشتیم یا به عبارتی مقابله به مثل کردیم این بار نیز این اقدام را انجام دهیم که این گزینه را انتخاب کردیم که در نوع خود حائز اهمیت است.  

صالحی افزود: نکته مهم این است که کشور‌های مختلف نظیر آلمان، انگلیس، اردن و آمریکا سیستم پدافندی خود را در اختیار اسرائیل قرار داده بودند، اما علیرغم همه این بسیجی که برای کمک به اسرائیل انجام شد ما توانستیمم این عملیات را در خاک رژیم صهیونیستی انجام دهیم؛ بنابراین اینکه ما یک منطقه دارای سلاح هسته‌ای را به صورت مستقیم آن هم با وجود حامیان متعددد مورد حمله قرار دایم مورد اهمیت است.

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی آمریکا و اسرائیل در گوشه رینگ قرار  گرفتند

این عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: طبق برآورد‌ها و طبق اذعان خودشان کشور‌های حامی این رژیم  ۱ میلیارد دلار فقط موشک‌های پدافندی را در اختیار اسرائیل قرار دادند، اما ایرانی‌ها توانستند به وسیله پهباد و موشک‌های خودشان این گنبد آهنین را پشت سر بگذارند و این خسارات را به اسرائیل وارد کنند اگرچه که سیاست حمهوری اسلامی ایران این بود که مردم این رژیم را مورد حمله قرار ندهد، اما قبح حمله به این رژیم شکسته شد. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی آمریکا و اسرائیل در گوشه رینگ قرار  گرفتند و جمهوری اسلامی ایران شجاعانه این اقدامات را انجام میدهد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به احتمال واکنش رژیم غاصب قدس بیان کرد: امروز اسرائیل با ۲۰ سال قبل تفاوت دارد، اسرائیل دیگر همان رژیم  بعد از جنگ ۶ روزه نیست  این اسرائیل امروز ۱۹۰ روز است که درگیر جنگ با نوار غزه است. اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هرچه در توان داشتند  در اوکراین هزینه کردند و انبار‌های تسلیحات خود را در اختیار اوکراین قرار دادند تا در برابر روسیه بایستند.

آه مظلومانی که در جنایت اسرائیلی‌ها شهید شدند عاقبت دامن گیر این رژیم شده است

وی ادامه داد: اسرائیل اصلا احتمال  جنگ ۱۹۰ روزه با غزه را نیمداد و تا حالا هیچ درگیری نظامی اسرائیل انقدر طول  نکشیده است. بعید است که اسرائیل پاسخ دهد. کوهن رئیس سابق اسرائیل هم  گفت که به صلاح نیست که با ایران در بیفتیم، زیرا پاسخ خواهد داد. آمریکا هم اعلام کرده که حمایت نمیکند  و روسیه هم پشت ایران ایستاده است بنابراین به نظر نمیرسد اسرائیل اقدام دیگری انجام دهد. کمااینکه  ایرانی‌ها روحیه گرفته اند و میتوانند جواب سخت تری دهند؛ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است و بعید است که اسرائیل حماقت کند.

صالحی در پایان تصریح کرد: معتقدم که این اقدام وحدت و غرور ملی را در جامعه ما ایجاد کرد. امروز در بین دانشجویان من افرادی بودند که میگفتند برای دفاع از کشورمان به جنگ با اسرئیل خواهیم رفت. کمااینکه خدا در این ماجرا نقش پررنگی داشت و ما و سپاه پاسداران و سیله فرمان الهی بودیم و آه مظلومانی که در جنایت اسرائیلی‌ها شهید شدند عاقبت دامن گیر این رژیم شده است و خداوند حامی خون مظلوم است و نباید از دعا و توسل به خداوند غافل شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 لو رفت
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت‌آفرین است | آمریکا قدردان اقدام منطقی ایران باشد
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • برنامه کنگره آمریکا به‌هم ریخت