Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:02:31 GMT

چگونگی روابط زوجین با وجود کرونا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۴۰۷۴

چگونگی روابط زوجین با وجود کرونا

ایسنا/بوشهر مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: رابطه محبت‌آمیز و صمیمانه منجر به آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند نقش کلیدی در تقویت سازگاری زوجین در مواجه با سختی‌ها و نگرانی‌های زندگی داشته باشد. 

زهرا زارعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تغییر شرایط زندگی مردم در دوران پاندمی کرونا، اظهار کرد: «ماندن در خانه» اتفاق جدید و غیرقابل‌پیش‌بینی است که اکثر مردم در طول عمر خویش تجربه نکرده‌اند و امور زندگی آنان را مانند خرید کردن، نظافت، آشپزی و دید و بازدیدها را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعجبی ندارد در چنین شرایطی روابط همسران هم تحت تأثیر قرار گیرد.

وی افزود: رابطه زناشویی در تعاملات میان زن و شوهر (مانند ارتباطات خانوادگی و عاطفی،...) تعریف می‌شود و پایداری آن در گرو رابطه صمیمانه زوجین است، زوجین بدانند تداوم این رابطه علاوه بر تحکیم بنیان خانواده، اثرات بسیار مفیدی در سلامتی فرد دارد.

کارشناس سلامت خانواده اظهار کرد: باید توجه داشت که تنش و فشار، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی زوجین است، شیوع بیماری کرونا و عوامل اقتصادی و اجتماعی بر این فشارها می‌افزاید.

زارعی تاکید کرد: یکی از مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک همسران، سازگاری و برقراری رابطه صمیمانه با همسر است. توصیه‌ها، برای زوجین سالم در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا، دارای علامت و یا کسانی که دوران نقاهت بیماری را گذرانده‌اند، متفاوت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین اقدام، مراقبت و رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به مدیریت روابط زوجین و تأثیر آن بر سلامت خانواده اظهار کرد: زوجین، همدیگر را به شیوه زندگی سالم تشویق کنند و زمان‌هایی را در طی روز برای صحبت و گفتگوی محترمانه و صمیمانه با یکدیگر اختصاص دهند.

زهرا زارعی بیان کرد: زوجین احساسات و خواسته‌های خود را روشن بیان کنند و مهم‌تر این است که بیان احساسات و خواسته‌ها به صورت مثبت باشد.

وی یادآور شد: زوجین برای گوش دادن به صحبت‌های همسر خود زمان بگذارید. با چهره‌ای باز و گشاده، تماس چشمی و تکان دادن سر، به صحبت‌های همسر خود گوش کنند.

مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت گناوه توصیه کرد: برای از بین بردن کدورت‌ها، سعی کنید همدیگر را آرام کرده و احساسات مثبت را در خود تقویت کنید.

زارعی عنوان کرد: مراقب الگوهای غلط ارتباطی باشید. از گله و شکایت، تهدید، بی‌حرمتی و برچسب زدن پرهیز کنید.

به گزارش ایسنا، ویروس کووید 19 به عنوان یک ویروس جهش‌یافته از خانواده کرونا ویروس‌هاست که با علائمی از قبیل تب، لرز، گلو درد و سرفه‌های خشک و تنگی نفس ظاهر شده و در مواردی با بیماری شدید تنفسی و مرگ همراه است. دوره نهفتگی این ویروس حدود 2 الی 14 روز و به‌ طور متوسط ۳ تا ۷ روز است. این ویروس علاوه بر دوره بروز علائم، حتی در دوره نهفتگی هم می‌تواند از فرد آلوده بدون علامت به فرد سالم منتقل شود و او را آلوده سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زوجين گناوه وزارت بهداشت کروناویروس پاندمی سلامت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد

محمدعلی سیف سخنگوی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان با اشاره به آغاز روند اخراج جمعی افغان‌های دارای مدرک قانونی در این کشور تصریح کرد اتباع افغانستان که به طور قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند نباید آزار یا اخراج شوند.

وی همچنین در ادامه هشدار داد هر اقدامی در این زمینه می‌تواند روابط بین پاکستان و افغانستان را تیره کند.

دولت فدرال پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور را از دوشنبه (27 فروردین) آغاز کرده است؛ در این روند قرار است افغان‌های دارنده کارت‌های اقامتی (ای‌سی‌سی/کارت شهروندی افغانستان) شناسایی و اخراج شوند.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخواه گفت همه پناهجویان غیرقانونی افغانستانی‌ در این ایالت پیش از این به کشورشان بازگردانده شده‌اند و در حال حاضر هیچ اقدامی علیه اتباع افغانستانی‌ دارای مدارک اقامتی قانونی در جریان نیست.

سیف افزود تنها افغان‌هایی که در این ایالت باقی مانده‌اند، بر اساس قوانین پاکستان و قطعنامه‌های بین‌المللی نهادهایی مانند کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کارت شهروندی افغانستان را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: دولت فدرال فقط موظف کرده است تا تعداد افغان‌های قانونی در ایالت خیبرپختونخواه را بررسی کنیم و در نهایت بررسی‌ها نشان داد که 359 هزار اتباع قانونی در این ایالت زندگی می‌کنند.

این عضو ارشد تحریک انصاف تصریح کرد: اگر به ما دستور داده شود که آنها (افغان‌های قانونی) را اخراج کنیم، با مقامات صحبت خواهیم کرد. اخراج افغان‌های غیرقانونی موجه بود اما ما نمی‌توانیم افغان‌هایی که به‌طور قانونی اینجا زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

سیف همچنین هشدار داد هر گونه اقدام علیه افغان‌های قانونی سبب برانگیختن نفرت، سوء تفاهم و بی‌اعتمادی بین ما و افغانستان خواهد شد.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا پیش از این نیز تصریح کرده بود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پناهجویان افغانستانی که با مدارک اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند، در رویدادهای امنیتی پاکستان دخیل بوده‌‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد