Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرامرز سپری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بعدازظهر امروز در جمع مدیران ستادی شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: در این طرح مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین شده در هر ماه برق مصرف کنند، در دسته مشترکان کم‌مصرف قرار گرفته و قبض برق آن‌ها از این ماه تخفیف صد در صدی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اعتقاد داریم اصلاح مصرف باید از واحد خانواده آغاز شود که تأثیر خود را بر سایر بخش‌های مصرف نیز خواهد گذاشت و باید توجه کنیم اگر مسائل و ملاحظات آن به خوبی دیده نشود، اصلاح مصرف در سایر بخش‌ها نیز با صعوبت رو به رو خواهد شد.

سپری اعلام کرد: طرح "برق امید" با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی برق در کشور و جلوگیری از هدررفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی در سال جاری با تصویب هیات وزیران، اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران عنوان کرد: با دسته‌بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم‌مصرف و خوش‌مصرف، مشترکان برق مازندران که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره‌مند خواهند شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرم‌کن است. در صورتی که مشترکان این‌گونه وسایل را به‌طور منظم سرویس و  همواره در بهترین حالت از آن‌ها نگهداری و در نحوه و زمان استفاده‌ از آن‌ها دقت کنند می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه استفاده از نور طبیعی در طول روز و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی را کاهش می‌دهد.

سپری در پایان گفت: اصلاح مصرف باعث می‌شود جامعه‌ای با تاب‌آوری بالاتر داشته باشیم و پایداری جامعه و آسایش مردم تنظیم شود بنابراین باید سهم و نقش خود را در این فرصتی که به ما داده شده و اصلی‌ترین اتفاق عرصه انرژی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اجرای طرح برق امید مازندران برق مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تعرفه قبوض خانگی در سال جدید افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: در سال جاری افزایشی در تعرفه‌ها نخواهیم داشت و تعرفه‌ها مطابق گذشته است.

وی ادامه داد: برای آن دسته از مشترکانی که مصرف برقشان پایین‌تر از الگوی مصرف برق باشد به صورت یارانه و برای کسانی که میزان مصرف برقشان بیش از الگوی تعریف شده باشد، به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: کسانی که در مناطق عادی هستند و از کولر گازی استفاده می‌کنند در صورتی که مراعات نکنند میزان مصرف برق آنها بیش از الگو می‌شود و در صورت استفاده بی رویه کولرهای گازی در این مناطق منجر به افزایش قبوض و سنگین شدن آنها می‌شود

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: کسانی که هنوز نسبت به تغییر کولر آبی به گازی اقدام نکرده‌اند، بدانند که هزینه برق این افراد افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و در این مناطق توصیه ما استفاده از کولرهای آبی و یا استفاده از کولرهای پر بازدهی که اخیراً از موتورهای BLDC استفاده می‌کنند در این صورت مصرف برق به شدت کاهش پیدا می‌کند و تعرفه برق مناسب‌تری پرداخت می‌کنند.

کد خبر 6080308 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • چه خبر از ورزشکاران استان
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک