Web Analytics Made Easy - Statcounter

6 مشکل پرینترهای لیزری

خبرگزاری آریا- پرینتر‌های لیزری به دلیل نوع کارکردی که دارند، بیشتر در ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و می‌توانند برای سال‌ها بدون هیچ مشکل خاصی کار کنند. اما پرینتر‌های لیزری نیز، در صورت استفاده نادرست و عدم مراقبت کافی بعد از مدتی خراب شده و از کار می‌افتند.

اگر قصد خرید این وسیله را دارید و یا از آن استفاده می‌کنید، باید مشکل پرینتر‌های لیزری را بدانید تا با شناخت کافی آن‌ها را به موقع برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه پرینتر‌های لیزری در انواع و برند‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، اما یکسری مشکلات عمومی دارند که در تمامی مدل‌ها مشترک است.

گیر کاغذ در پرینتر

از رایج‌ترین مشکلات پرینتر لیزری به خصوص برند اچ پی، گیر کردن کاغذ و یا کشیدن چندین کاغذ همزمان، به درون پرینتر است. اغلب اوقات این مشکل، به نوع کاغذ استفاده شده بر می‌گردد.

 اکثر افراد ترجیح می‌دهند، برای صرفه جویی در هزینه‌ها بسته‌های کاغذ ارزان با کیفیت متوسط یا رو به پایین را خریداری کنند. برای آگاهی از کاغذ مناسب پرینتر اچ پی، کافیست به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. کاغذ مناسب، کیفیت پرینت دستگاه را نیز افزایش خواهد داد.

قبل از قرار دادن کاغذ‌ها در سینی، آن‌ها را بررسی کرده و کاغذ‌های چسبیده بهم را جدا کنید. از قرار دادن کاغذ‌های خیس، تاشده و پاره درون پرینتر خودداری کنید. اگر بعد از امتحان کردن کاغذ‌های مختلف، هنوز با مشکل گیر کردن کاغذ روبرو می‌شوید، باید بدانید فنر‌های سینی و یا غلطک‌های دستگاه خراب شده‌اند و باید برای تعمیر پرینترهای hp در محل تهران اقدام کنید، برای این کار از خدمات ماشین های اداری فالنیک کمک بگیرید.

ظاهر شدن خطا تونر خالی

یکی از خطا‌هایی که اغلب کاربران پرینتر لیزری با آن روبرو شده‌اند، Low toner است. اگر بعد از تعویض کارتریج این خطا را مشاهده کردید به آن اهمیتی ندهید، چرا که یک اشکال نرم افزاری کوچک باعث ظاهر شدن این خطا شده است. البته در برخی موارد نیز، این کارتریج است که دچار عیب شده اما در هر حال، کافیست پرینتر خود را خاموش کرده و بعد از گذشت دقایقی آن را دوباره راه اندازی کنید تا خطا رفع شود.

معنی ارور install toner

برخی از کاربران پرینتر، برای صرفه جویی در هزینه‌ها ترجیح می‌دهند که خود شارژ کارتریج را انجام دهند. شارژ کارتریج کاری تخصصی بوده و برخی از قطعات آن باید با هربار شارژ تعویض شوند. یکی از این قطعات چیپست است که، عامل ارتباط دهنده پرینتر با کارتریج است. اگر در شارژ کارتریج این مرحله را نادیده گرفته و چیپست را تعویض نکنید، بعد از اتمام کار با ارور install toner روبرو خواهید شد. این ارور به شما می‌گوید، با وجود تعویض تونر و نصب دوباره کارتریج پرینتر قادر به شناسایی و استفاده از آن نیست. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید شارژ تونر پرینترهای لیزری را به افراد ماهر بسپارید.

بهم ریختن فونت در پرینت گرفتن

گاهی پرینتر سند مورد نظر را با فونت متفاوتی چاپ می‌کند، این اغلب به دلیل خطای ارتباطی بین سیستم عامل با فونت مورد نظر است. البته گاهی نیز، سیستم عامل با درایور مشکل پیدا کرده است. به سایت کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کرده و درایور را بروزرسانی کنید. سپس از نصب درست فونت مورد نظر، روی سیستم اطمینان حاصل کنید.

افتادن نقاط سیاه روی سند

با افتادن نقاط سیاه رنگ روی اسناد چاپی، کاربران گمان می‌کنند که کارتریج معیوب شده، اما در واقع این پرینتر بوده که مشکل پیدا کرده است. افتادن نقاط سیاه روی سند، از مشکلات رایج پرینتر اچ پی است. پرینتر hp در حین کار گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کند و آن‌ها روی کیفیت پرینت تاثیر می‌گذارند.

 به همین دلیل نظافت سطح بیرونی و درونی آن، اهمیت زیادی دارد. به صورت روزانه، سطح بیرونی و نقاط در دسترس پرینتر را تمیز کنید. اما برای تمیز کردن قطعات داخلی پرینتر، باید از یک متخصص کمک گرفته و سرویس پرینترهای hp را در برنامه خود بگذارید. اگر خودتان این پروسه را انجام دهید، ممکن است به پرینتر صدمات جدی وارد کنید. در سرویس‌های دوره‌ای پرینتر، متخصص علاوه بر تمیز کردن قطعات آن‌ها را تعمیر و تعویض نیز می‌کند. با سرویس دوره‌ای، مشکلات کوچک و نقص‌های فنی جزئی برطرف شده و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای تعمیر پرینتر نیست.  

پرینتر چاپ نمی‌کند

اگر چند پرینتر به سیستم شما متصل شده‌اند، ببینید که آیا فایل مورد نظر را به پرینتر درستی ارسال کرده‌اید یا نه؟ باید پرینتری که از آن استفاده می‌کنید را، به عنوان پیشفرض قرار داده باشید.

در قدم بعدی، باید سینی کاغذ را چک کرده و از وجود کاغذ کافی در آن اطمینان حاصل کنید. سپس پرینتر و سیستم را خاموش کرده و بعد از گذشت مدتی دوباره آن‌ها را راه اندازی کنید. بسیاری از مشکلات پرینتر‌های لیزری، با راه اندازی مجدد دستگاه قابل حل است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرینتر پرینتر های لیزری مورد نظر کاغذ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

این نوزادان جانشان در خطر است و در صورت بستری در بخش‌های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال ایجاد مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها وچود داشته و فرآیند رشد این نوزادان هم دچار اختلال می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • کاغذ ph و کاغذ تونسل را از کجا بخریم ؟
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید