Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: هر چند در سرشماری بین استان‌ها قزوین استانی میانه از نظر فعالیت‌های عمرانی به شمار می‌رود اما به نظر می‌رسد در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شدت عقب هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد در جلسه شورای تامین مسکن استان که ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد اظهار داشت: عملا در حوزه مسکن ملی غیر از پروژه‌هایی که با همکاری ستاد اجرایی انجام می‌شود دیگر پروژه‌ها راکد مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: باید جلسات مستمر و منظم در خصوص کمیته مسکن ملی به صورت هفتگی برگزار شود زیرا برطرف کردن این وضعیت راکد، نیازمند احصای مشکلات و رفع موانع موجود است. 

وی اظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن از پروژه‌های مهم و اساسی دولت به شمار می‌رود لذا ضروری است متولیان امر برای رفع مشکل مردم در حوزه مسکن، بیش از پیش تلاش کنند.

فرخزاد با بیان اینکه استان قزوین 9 هزار و 481 واحد سهمیه در طرح اقدام ملی مسکن دارد عنوان کرد: در مرحله نخست 13 هزار متقاضی برای آن ثبت نام کردند.

فقط 14 درصد از متقاضیان مسکن ملی در قزوین واریز وجه داشتندآغاز عملیات اجرایی 69000 مسکن ملی/ واگذاری 135000 قطعه زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی/ افتتاح 40108 مسکن مهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های مقدماتی، حدود چهار هزار متقاضی دارای صلاحیت برای دریافت این واحدها معرفی شدند.

وی گفت: 9 هزار و 481 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن برای استان قزوین پیش بینی شده که عملیات احداث این پروژه در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود 4 هزار و 500 نفر از هم استانی‌ها در مرحله نخست طرح اقدام مسکن ملی تایید شده بودند تصریح کرد: مراحل تکمیل پرونده نهایی بیش از نیمی از این افراد به اتمام رسیده است.

وی افزود: طرح اقدام مسکن ملی همچون یک پروژه عمرانی نیست که به سرعت پیشرفت فیزیکی داشته باشد بلکه چون مراحل متعددی برای اجرایی شدن طرح طی می‌شود نمی‌توان فعلا در مورد پیشرفت فیزیکی آن صبحت کرد.

مبارک قدم گفت: حدود 45 میلیارد تومان آورده اعضا بوده و مقرر شد تا مبلغی برای خرید مصالح به حساب پیمانکاران واریز شود.

انتهای پیام7ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن بانک مسکن طرح ملی مسکن بانک مسکن طرح اقدام ملی مسکن مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گران فروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند