Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@12:44:16 GMT

افزایش ۴۰ درصدی قیمت ۶ محصول شوینده

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۴۸۴۹

افزایش ۴۰ درصدی قیمت ۶ محصول شوینده

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از افزایش ۴۰ درصد قیمت مصوب ۶ محصول شوینده و بهداشتی خبر داد و گفت: قیمت بقیه مواد شوینده نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 بختیار علم‌بیگی با بیان اینکه طبق مصوبه انجمن صنایع شوینده، قیمت ۶ محصول شوینده و بهداشتی شامل پودر ماشین لباسشویی، صابون، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، خمیردندان و شیشه پاک‌کن ۴۰ درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در مورد بقیه مواد شوینده و بهداشتی نیز افزایش قیمت ۳۰ درصدی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده تولید، برخی واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده توانایی ادامه تولید با قیمت‌های قبلی را نداشتند و به دنبال افزایش قیمت بودند که این موضوع از طریق انجمن بررسی شد و به منظور جلوگیری از زیان صنعتگران و همچنین برای جلوگیری از کمبود مواد شوینده در بازار و عدم اعمال قیمت‌های مختلف، مصوبه افزایش قیمت صادر شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت شامل مواد ضدعفونی کننده نیز می شود؟ گفت: خیر، افزایش قیمت شامل مواد ضدعفونی کننده نمی شود.

علم بیگی با اشاره به افزایش قیمت ارز و همچنین بالا رفتن مواد اولیه تولید محصولات شوینده و بهداشتی به ویژه محصولات پتروشیمی، گفت: الکل چرب، یکی از مواد لازم برای تولید ماده اولیه مورد نیاز محصولات شوینده است که باید توسط پتروشیمی‌ها فرآوری و به واحدهای صنایع شوینده تحویل داده شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر پتروشیمی شازند، الکل چرب را فرآوری کرده و در اختیار صنایع شوینده قرار می‌دهد، اما خودش حاضر نیست که این ماده را وارد کند. به همین دلیل از واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده می‌خواهد تا نسبت به واردات الکل چرب اقدام کنند، در نتیجه ما این ماده را با یورو ۳۲ تا ۳۵ هزار تومانی به کشور وارد می‌کنیم و به پتروشیمی شازند تحویل می‌دهیم تا برایمان ماده اولیه تولید کند.

به گفته رئیس انجمن صنایع شوینده، الکل چرب سهم ۶۵ تا ۷۰ درصدی در قیمت تمام‌شده مواد شوینده دارد.

وی در مورد زمان اعمال افزایش قیمت محصولات شوینده نیز این کار طی ۱۰ روز آینده انجام می‌شود.

علم بیگی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت محصولات صنایع شوینده نیازی به تصویب ستاد تنظیم بازار ندارد؟ گفت: افزایش قیمت‌ها منطبق با دستورالعمل‌های ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و نیازی به تصویب نرخ‌ها توسط این ستاد نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا سعد حریری مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی افزایش قیمت شوینده ها علائم کرونا سعد حریری مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 مهدی رسول پناه ایرج مسجدی شوینده و بهداشتی محصولات شوینده صنایع شوینده مواد شوینده افزایش قیمت الکل چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا-اروپا اظهار داشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی