Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه دیلی میل، نتایج مطالعات اولیه ای که پیش از این انجام شده بود، شواهد نویدبخشی نشان دادند که پلاسمای افراد بهبود یافته می تواند به درمان کرونا کمک کند، اما اکنون نتایج یک آزمایش بالینی بزرگ در هند نشان داده است که پلاسما از مرگ یا علائم شدید این بیماری پیشگیری نمی‌کند. 

پزشکان در این مطالعه ۴۶۴ بزرگسال را که در فاصله زمانی میان ماه های آوریل تا ژوئن به ویروس کرونا آلوده و یا در بیمارستان بستری شده بودند، بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نیمی از این بیماران پلاسما داده شد، اما نیم دیگری از آنها این درمان را دریافت نکردند. داده های این مطالعه نشان می دهد این درمان که طرفداران زیادی دارد، هیچ بهبودی در پیش آگاهی (نتیجه بیماری) یک بیمار نداشت.

«مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس که اوایل سال جاری میلادی در جریان شیوع اولین موج بیماری کرونا در این کشور به این بیماری مبتلا شد، پلاسما اهدا کرد و سایر بیماران بهبودیافته را نیز به اهدای پلاسما تشویق کرد.

پیش از این گمان می‌رفت که پلاسمای خون، مایعی مایل به رنگ زرد در خون که حاوی آنتی بادی برای مقابله با ویروس ها است، می تواند به درمان کووید-۱۹ کمک کند. «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ماه اوت اعلام کرد که اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا مجوز استفاده اضطراری از پلاسمای بیماران بهبود یافته را برای درمان کووید-۱۹ داده است. سایر کشورها از جمله انگلیس نیز در حال ذخیره سازی پلاسمای خون هستند تا در صورت اثبات موثر بودن آن، مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی سازمان خون انگلیس اعلام کرد که نوع پلاسمایی که در مطالعه محققان هندی جمع آوری شده است از نوع پلاسمایی که در انگلیس جمع آوری می شود، درجه پایین تری دارد. در آزمایش محققان هندی از پلاسماهای اهدا شده ای استفاده شد که سطوح آنتی بادی آنها حدود ۶ تا ۱۰ برابر کمتر از پلاسماهایی است که در انگلیس استفاده می شود. 

وی افزود: شواهد امیدوارکننده ای وجود دارد که انتقال پلاسما با سطوح آنتی بادی بالا می تواند نتایج بیماری را بهبود بخشد. 

یافته های محققان هندی در مجله انگلیسی British Medical Journal منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پلاسما بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پلاسما بهداشت و سلامت ویروس کرونا پلاسما بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد