Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل  ایسنا، فدراسیون جهانی فوتبال بالاخره بعد از ماه‌ها تاخیر طی روزهای گذشته، پاسخ اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال که در مرداد سال جاری ارسال شده بود را داد. فدراسیون فوتبال در توضیخ نامه فیفا نوشت: فیفا ضمن قبول کلیات و اکثریت موارد مندرج در اساسنامه فدراسیون، مواردی جزیی را جهت اصلاح در بخش مقررات انتخاباتی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در نامه دو صفحه‌ای فیفا به فدراسیون فوتبال، درباره مسائل مختلفی از جمله اصلاح ماهیت فدراسیون فوتبال سخن گفته شده است. در واقع فیفا پیش از ورود به برخی از مفاد آیین‌نامه انتخاباتی این نهاد، درباره روند برگزاری انتخابات و همینطور ماهیت این فدراسیون سخن گفته است.

اصلاح ماهیت فدراسیون بعد از برگزاری انتخابات

در این نامه که بعد از ماه‌ها به دست فدراسیون فوتبال رسید و در نهایت موجب تاخیر در برگزاری مجمع به منظور تایید اساسنامه و همینطور برگزاری انتخابات شده، فیفا تاکید کرده است که فدراسیون فوتبال باید ظرف مهلت ۱۰ روز ایرادهای مدنظر در بخش آیین‌نامه انتخاباتی را برطرف کند و به سرعت آماده برگزاری انتخاباتی شود.

در واقع بعد از تاخیرهای فراوان در تفاهم فدراسیون فوتبال و فیفا بر سر ماهیت این فدراسیون که برگرفته از قوانین داخلی ایران است، فیفا پذیرفت که در حال حاضر هیچ راهی جز قبول این وضعیت ندارد اما آن‌ها در پاسخ خود به فدراسیون فوتبال اعلام کردند که بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات و تعیین رئیس و اعضای هیات رئیسه، باید رایزنی‌ با دولت و پارلمان ایران برای تعریف ماهیت نهاد غیردولتی، غیرانتفاعی و با یک شخصیت حقوقی مستقل در عین احترام به قوانین داخلی ایران آغاز شود و به تایید بخش‌های قانونی‌گذاری کشور برسد.

فیفا به همین منظور، به فدراسیون فوتبال یک سال مهلت داده تا پس از برگزاری انتخابات، روند اصلاح ماهیت این فدراسیون را آغاز کند. تاریخ پیشنهادی فیفا برای این اتفاق از ابتدای ۲۰۲۱ تا پایان سال است که این موضوع منوط به برگزاری انتخابات تا اواسط دی ماه است.

راحت‌تر شدن حضور فوتبالی‌ها در انتخابات

بخش دوم این نامه به برخی ایرادها در اساسنامه آیین‌نامه انتخاباتی مربوط می‌شود که فیفا اعلام کرده باید این ایرادها به سرعت اعمال و مقدمات برگزاری مجمع برای تایید اساسنامه و انتخابات فراهم شود. آن‌ها پیش بینی کرده‌اند که انتخابات تا پایان سال میلادی برگزار شود.

-‌ فیفا در این بخش اعلام کرده نامزدهای انتخابات در بخش ریاست و اعضای هیات رئیسه به جای ۱۰ و ۵ امضاء، باید به ترتیب ۵ و ۲ امضاء از اعضای مجمع اخذ کنند تا به این شکل تنوع چهره‌های مختلف افزایش یابد.

-‌ همچنین آن‌ها پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای وجود سقف سنی را نپذیرفتند و هیچ محدودیتی برای افراد مختلف در این زمینه وجود ندارد. البته این موضوع به شرطی است که افراد با هر سنی شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشوند.

-‌ علاوه بر این فیفا وجود مدرک تحصیلی را برای رئیس و اعضای هیات رئیسه حذف کرده و فقط دبیرکل باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد. در نتیجه با این شرایط خیلی از اهالی فوتبال که فاقد مدرک تحصیلی آکادمیک هستند، می‌توانند در انتخابات پیش‌رو حاضر شوند.

-‌ دیگر ایراد فیفا به اساسنامه پیشنهادی به سابقه مدیریت نامزدهای انتخاباتی است که فیفا اعلام کرده همه ارکان مدیرتی باید حداقل ۴ سال سابقه مدیریتی داشته باشند و نیازی به داشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت برای رئیس و دبیرکل و ۵ سال برای اعضای هیات رئیسه نیست.

-‌ آن‌ها همچنین وجود بندی مبنی بر ارائه کارت پایان خدمت سربازی را هم حذف کردند و نیازی به ارائه این کارت در هنگام نامزد شدن برای انتخابات نمی‌بینند. البته داشتن کارت پایان خدمت سربازی با توجه به الزام‌های قانونی در ایران، غیرقابل انکار است.

تمام این شرایط منجر به حضور پررنگ تر چهره‌های فوتبالی در انتخابات خواهد شد و تنوع نامزدهای انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته بیش از پیش خواهد بود. با توجه به این شرایط باید دید فدراسیون فوتبال چه زمانی اساسنامه را برای فیفا ارسال می کند و آماده برگزاری مجمع و انتخابات خواهد شد.

کد خبر 559771 برچسب‌ها فوتبال - تیم ملی فوتبال - نهادهای جهان لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت نام از کاندیدا‌های فدراسیون شطرنج که از روز ۱۵ فروردین آغاز شد، سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به پایان رسید. در حالیکه تا روز گذشته تنها ۳ نفر ثبت نام کرده بودند که مهمترین آنها کمال جوانمرد دبیر سابق کمیته پارالمپیک بود، روز چهارشنبه و در آخرین روز ثبت نام ۱۲ نفر دیگر نام نویسی کردند تا تعداد کاندیدا‌های ثبت نامی فدراسسون شطرنج به ۱۵ نفر برسد. 

مهمترین اتفاق روز آخر عدم ثبت نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون بود. پریدر که در روز آخر برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده بود، پس از دیدار با وزیر ورزش و مذاکره با وی از تصمیم خود منصرف شد و استعفای خود را پس گرفت تا در انتخابات حضور نداشته باشد. با منتفی شدن حضور پریدر ۱۲ کاندیدای دیگر به فدراسیون مراجعه کرده و برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند. 

بدین ترتیب با وجود حمایت جامعه شطرنج از وی، شادی پریدر که در زمان ریاست حسن تامینی به عنوان نایب رییس فعالیت داشت و از ۲۷ آذر پارسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد، در انتخابات شطرنج حضور نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم