Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از عزم راسخ این اداره کل در ارتقای ایمنی معادن و پیشگیری از حوادث شغلی در معادن زغال سنگ در سال ۹۹ خبر داد و گفت: کرونا تشدید بازرسی‌ها از معادن را متوقف نکرده است

کامران اصغری در حاشیه بازدید از تونل های اصلی شماره ۱۲۴ و ۱۲۷ بازدید و وضعیت گاز سنجی، هواسازی و دیگر نکات ایمنی در معدن زغالسنگ گلیران اظهارکرد: به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار و در راستای تحقق برنامه راهبردی اداره کل بازرسی کار وزارت کار،تعاون و رفاه با عنوان کاهش حوادث در معادن بازدید از معادن زغال سنگ با حضور بازرسان کار انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معادن زغالسنگ با توجه به ریسک بالای موجود به واسطه ماهیت کار همواره مورد توجه ویژه جهت پایش ایمنی از طریق بازدید های هدفمند قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: شیوع ویروس کرونا هم دلیلی بر عدم تشدید بازرسی‌ها نشده است.

اصغری توجه به بحث آموزش در راستای افزایش آگاهی ایمنی کارگران و کارفرمایان را ضروری دانست و گفت: تا چندین سال گذشته میزان آگاهی ایمنی به حدی پایین بود که حتی اطلاع از حداقل ها نیز احساس نمی شد.
وی ادامه داد: ولی در سال های اخیر با ارائه آموزش های تخصصی در تمام استان شاهد افزایش آگاهی ایمنی در جامعه هدف هستیم و این مهم هر ساله با زحمات بازرسان کار بهبود می یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکثر حوادث ناشی از کاری که در استان اتفاق می افتد ناشی از بی توجهی به شرایط نا ایمن است وگرنه کسی در این برهه از زمان نمی تواند ادعا کند که اطلاعی از ایمنی کار ندارد.
اصغری تصریح کرد: در معادن نیز با استقرار مسئول ایمنی هم بدنبال بررسی و ثبت روزانه وضعیت ایمنی در کارگاه ها هستیم و هم آموزش را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری با تشدید بازرسی ها ۹۰ مورد بازرسی از معادن داشته ایم که در این شرایط کرونایی بسی جای تقدیر از بازرسان کار دارد.

وی با تاکید بر عزم راسخ این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی معادن خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال جاری با اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار چهار شرکت و ۲۰ تونل استخراج را به علت عدم رعایت موازین قانونی و شرایط بسیار نا ایمن محیط کار تعطیل شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معادن مازندران کرونا زغال سنگ كرونا تشدید بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در جلسه با مسئولین ایمنی استان، اظهار داشت: 400 مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ایمنی و بهداشت کار از مهترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، 10 درصد کاهش یافت. 

سلامی از فعالیت 396 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد. 

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان