Web Analytics Made Easy - Statcounter

به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود درخصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی از قبیل نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز درمیان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و ترددهای غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی برنا، با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری که عمدتاً ناشی از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است، و به منظور فراهم‌نمودن زمینه تحقق محدودیت‌های وضع‌شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و کاستن از ترددهای شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه نحوه اجرای دورکاری از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود درخصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی از قبیل نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز درمیان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و ترددهای غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به‌ویژه «خدمات ضروری»، وقفه‌ای ایجاد نشود.

لازم است دستگاه‌های اجرایی‌ای که حجم و نوع خدمات آن‌ها به‌نحوی است که حضور بیش از ۵۰ درصد کارکنان در ادارات تابعه آن‌ها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر است، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کارکنان خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام کنند.

به موجب بند سوم این بخشنامه، کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا کارکنانی که از حضور در محیط کار معاف می‌شوند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به‌صورت دورکاری از منزل انجام دهند.

درصورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان مشمول این بخشنامه به‌صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی، سایر کارکنان تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف شوند.

گفتنی است، این بخشنامه از تاریخ ۵‌/۸‌/۱۳۹۹ تا ۳۰‌/۸‌/۱۳۹۹ لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوركاری كاركنان دستگاه های اجرایی کاهش حضور کارکنان ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اینکه این امر در تهران به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از داوطلبان در این مرحله اهمیت خاصی دارد، گفت: موضع شهرداری تهران در انتخابات موضع پشتیبانی است.

وی ادامه داد: در شهرداری هم در دور اول انتخابات از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به اقتضای ظرفیت‌ها و توانمان پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم انتخابات مجلس این وظیفه را داریم.

شهردار تهران تاکید کرد: ظرفیت‌های خودمان را برای حضور فعال در دور اول به کار گرفتیم و قطعاً در دور دوم انتخابات هم این کار را خواهیم کرد.

در حال تکمیل

کد خبر 6080334

دیگر خبرها

  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد