Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سوی رئیس سازمان مدیریت کشور به عنوان هماهنگ کننده و مجری طرح اینساراگ منصوب شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی بر اساس حکم اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور انجام هماهنگی های لازم، برنامه ریزی، تشکیل و سازماندهی تیم های جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی (اینساراگ) به عنوان هماهنگ کننده و مجری این طرح منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ارتباط با سازماندهی و برنامه ریزی گروه اینساراگ، ابراز امیدواری کرد که سازماندهی دو تیم جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی در ایران به طور مطلوب طی شود و ایران به عضویت کامل تیم های بین المللی امداد و نجات (اینساراگ) بپیوندد و در آینده در مانورهای جهانی و عملیاتی بشردوستانه مشارکت فعال داشته باشد.
تشکیل گروه های جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی «اینساراگ» طرحی است که در ایران با هماهنگی کشور اتریش، دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه ملل متحد (اوچا) و همکاری وزارت امور خارجه در حال انجام است و تحت نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرآیند خود را طی می کند.
نخستین گروه بین المللی جست و جو و نجات در ایران از تیم های منتخبی از سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر تشکیل و با گذراندن آزمون های مهارتی و آمادگی جسمانی بر پایه الگوهای بین المللی جسمانی و دوره های کارشناسی، برنامه ریزی و آموزشی ویژه که سال گذشته در مرکز فرماندهی و کنترل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، آغاز به کار کرد.
اینساراگ گروه مشورتی بین المللی جست و جو و نجات در سوانح طبیعی وابسته به سازمان ملل متحد است و در حال حاضر بسیاری از کشورها به عضویت آن درآمده اند. تشکیلات اینساراگ که در سال 1991 تشکیل شد، جست و جو و نجات شهری را در سه سطح محلی، ملی و بین المللی دنبال می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بین المللی جستجو و نجات رئیس سازمان نجات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی ملک زاده با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • پیکر فرد غرق‌شده در سیل دشتیاری پیدا شد
  • تیم جستجو و نجات بندرچابهار پیکر یک نفر غرق‌شده در سیل دشتیاری را پیدا کرد