Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با بیان گزارشی از فعالیت‌های مقابله با کرونا در هشت ماه گذشته، گفت: برای مقابله با این ویروس فعلاً راهی جز رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری وجود ندارد.

رئیس‌جمهور افزود: همانند دوران جنگ که اجازه خرید تجهیزات جنگی به ما نمی‌دادند، در ابتدای شیوع کرونا نیز تقریباً هیچ‌کس تجهیزات مورد نیاز مثل کیت تشخیص، دستگاه تنفس، امکانات و تجهیزات آی‌سی‌یو و حتی ماسک را به ما نداد ولی با اتکاء به شرکت‌های دانش بنیان، این تجهیزات را به سرعت تولید کردیم و اکنون هیچ مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی ادامه داد: در ماجرای کرونا برای ما روشن شد که تکیه بر توان و امکانات داخلی و نگاه نکردن به دست دیگران تا چه حد برای ما مهم است و ما فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم چرا که دیگران ما را حتی در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها یاری نمی‌کنند، اگرچه شعارش را می‌دهند.

روحانی با اشاره به تفاوت ماهیت ویروس کرونای فعلی با ویروس زمان اسفند ماه که کشور را درگیر کرد، افزود: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان می‌گویند ویروس ماه‌های اخیر ویروس جهش‌یافته اروپایی است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.

رئیس جمهور با گلایه از جدی نگرفتن توصیه‌های قانونی از طرف برخی از مردم، گفت: محدودیت‌های شدید در مناطق پر خطر، مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از نقض قرنطینه مبتلایان و جریمه‌های قانونی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: برای کمک به تهیه و توزیع مایحتاج افراد در قرنطینه به کمک مساجد و بسیج مردمی نیازمند هستیم.

رئیس جمهور همچنین در خصوص تأمین مالی تحقیقات دارو و واکسن، کمک‌های دولت به خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا و پرداخت بخشهایی از کارانه کادر درمان گزارش داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روحانی ستاد کرونا رهبر انقلاب جریمه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشت گاز در مهاباد ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

سردار فداکارمکری رئیس سازمان آتش‌نشانی مهاباد گفت: طی تماس تلفنی بامداد امروز مبنی بر انفجارگاز در یکی از مناطق مسکونی واقع در روستای خانقاه بلافاصله ماموران این سازمان در محل حاضر شدند.

وی افزود: در این عملیات نیرو‌های ایستگاه سازمان طی ۲ اکیپ ضمن اقدامات ایمنی با ادارات مربوطه هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی مهاباد در ادامه گفت: در این حادثه ۴ نفر از ساکنین منزل مذکور دچار مصدومیت و سوختگی شدند و به قسمت زیادی از اثاث منزل خسارات وارد شده است.

فداکارمکری اضافه کرد: این حادثه در اثر نشت سیلندر گاز مایع به وقوع پیوست و شدت آن به حدی بود که باعث تخریب بخشی از منزل و کنده شدن پنجره‌های منزل شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از گاز شهری از شهروندان خواست برای جلوگیری از حوادثی از این دست در استفاده از وسایل گاز سوز دقت بیشتری کرده و نکات ایمنی را جدی بگیرند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • جریمه هفت واحد صنفی متخلف در اهواز
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • ۱۲۴ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی البرز انجام شد
  • رسیدگی فوری و ابلاغ ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید | سخنگوی دولت خبر داد؛ افزایش جریمه رانندگی تصویب شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان
  • نشت گاز در مهاباد ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد