Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@07:21:32 GMT

شایعات داغ پرونده درگیری دختر آبادانی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۴۱۱

شایعات داغ پرونده درگیری دختر آبادانی

‍‍‍‍‍‍

از شایعه تا واقعیت: اواخر هفته گذشته فیلمی از دعوا و نزاع چند زن در  خانه‌های سازمانی شرکت نفت در منطقه بریم آبادان و اقدام بی‌شرمانه نگهبان مجمتع در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که موضوع اصلی آن دعوای خانوادگی و اتهام ارتباط یک مرد متاهل با دختر جوان بود اما روایت‌های غیررسمی آن دارای شایعات و ابهامات فراوانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* باردار بودن زن مهاجم

در ابتدا یک حساب توییتری با انتشار فیلمی نوشت: به این دختر توسط یک مدیر در آبادان تجاوز شده و باردار شده، وقتی رفته منزل آن شخص و اعتراض کرده و صدایش را بلند کرده خانواده آن فرد با کمک کارمندان حراست پالایشگاه آبادان این بلا را بر سر دخترآورده اند. وجدان‌های خاموش و جامعه ای که به جای متجاوز قربانی را تنبیه می‌کند.

این شایعه در حالی مطرح شد که این خانم در گفت‌وگویی باردار بودنش را تکذیب کرد.

 

* یتیم بودن زن مهاجم

برخی دیگر هم برای تهییج عواطف و احساسات مردمی، عنوان کردند، دختری که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، یتیم بوده است.

 

همچنین با گفت‌وگوی پدر دختر آبادانی هم شایعه یتیم بودن وی تکذیب شد.

 

 

 

* انتساب نگهبان خطاکار به دستگاه‌های انتظامی

برخی رسانه ها هم سعی کردند تا فرد خطاکار در فیلم را مامور رسمی و یا مامور انتظامی نشان دهند درحالی که وی یک نگهبان حراست فیزیکی بوده و اصلا عضو نهادهای انتظامی نبوده است.

 

* مقایسه با ماجرای جرج فلوید

برخی رسانه‌ها هم تلاش کردند تا ماجرا را با داستان جرج فلویدی، مرد سیاهپوستی که پلیس آمریکا زیر با فشار زانو بر روی گلویش به قتل رساند، مقایسه کند؛ درحالی که ماهیت دو موضع متفاوت است. اول آنکه این زن به زور وارد خانه شده و پسر صاحبخانه را زخمی کرده، نکته بعدی آنکه فرد خطاکار اصلا مامور پلیس نبوده و یک نگهبان بوده و موضوع نیز نزاع خانوادگی بوده است.

 

* ادعای زندانی بودن دختر

ادعای زندانی شدن دختر آبادانی  هم شایعه دیگری بود که برای دامن زدن به این جریان منتشر شد درحالی که حمید مردانی‌پور دادستان عمومی و انقلاب آبادان در این باره گفت: پس از تحقیقات انجام شده خانم مهاجم با قرار قانونی آزاد و برای مداوا به مرکز درمانی اعزام شد و مامور حراست نیز توسط قاضی احضار و روانه زندان شد.

 

طبق آخرین اخبار نگهبان خطاکار ضمن اخراج از کار در بازداشت به سر می‌برد تا حکم قضایی علیه وی صادر شود. همچنین برای روشن شدن ابعاد دیگر این ماجرا باید مسئولان قضایی بیش از پیش شفاف سازی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی شایعه دختر آبادان شایعه تا واقعیت ضدانقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی

به گزارش "ورزش سه"، شروین اسبقیان پیرامون واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌گوید: واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند و افتخاراتی برای کشور کسب کرده‌اند، در دست سازمان خصوصی‌سازی است و آنها کار را به صورت جدی دنبال می‌کنند، اما سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری تعیین شده است.

وی افزود: همانطور که استحضار دارید یکی از آرزوهای دیرینه هواداران بود که تکلیف این دو باشگاه مشخص شود. در دولت‌های قبل اتفاق خاصی نیفتاد، اما در دوره‌ای که آقای هاشمی حضور دارند، بسیار جدی پیگیری کردند و شخص آقای رئیس جمهور هم ورود کردند. روزش مشخص شده و قطعا پیگیری و دنبال می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی هم پیگیر است. مشکل خاصی وجود ندارد.

او در مورد احتمال واگذاری به کنسرسیوم بانکی و همچنین پتروشیمی پاسخ داد: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما روز واگذاری که سوم اردیبهشت ماه است، مشخص خواهد شد که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدافع استقلال بی‌توجه به شایعات محرومیت!
  • افشاگری بهاره رهنما از شایعات ازدواج مجددش
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • توضیحات منبع آگاه فارس درباره شایعات خبر مرگ یک دختر در وزرا
  • پشت‌پرده شایعه فوت یک دختر در مقر گشت ارشاد در خیابان وزرا
  • ماجرای شایعه فوت یک دختر بدلیل بی‌حجابی در خیابان وزرا
  • ماجرای شایعه فوت یک دختر در ساختمان وزرا | مرگ یکی از اراذل و اوباش در پایتخت 
  • شایعات دست از سر یحیی گل‌محمدی برنمی‌دارد
  • ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد
  • برگزاری تمرین تراکتور علیه شایعات خمس