Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمت به مردم سبب سلامت روحی جامعه می‌شود گفت: در مسائل بیمه و اموری که در اختیار سازمان بیمه سلامت است سعی شود هم قانون رعایت شود هم مردم دچار سردرگمی نشوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله  سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز  در دیدار مدیرکل و معاونین اداره‌ کل بیمه سلامت استان با اشاره به آغازه هفته بیمه همگانی، با بیان اینکه انسان در شرایط مختلف بر حسب نیازهای مختلف دنبال راهکار مناسب آن است و برای اجرای هر راهکاری نیازمند ابزار و قانون خودش است اظهار داشت: در عین حال که قانون خیلی محترم است اما نوع اجرای قانون خیلی مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: گاهی دیده می‌شود یک قانون در منطقه‌ای طوری اجرا می‌شود که باعث رضایتمندی مردم شده اما همان قانون در جای دیگر باعث نارضایتی می‌شود که این موضوع بستگی به نوع اجرای آن قانون دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مسئله سلامت به خود انسان بر می‌گردد بیان کرد: در مسائل درمانی که حول دو موضوع درمان محوری و سلامت محوری بحث می‌شود باید به موضوع سلامت محوری بیشتر اهمیت داد به طوری که برای بیماری کرونا خیلی روی آن تاکید است.

70 درصد جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارندبیش از 30 پروژه الکترونیک بیمه سلامت در کشور به نتیجه رسیده استمدیرکل بیمه سلامت همدان: 20 درصد از کل بودجه مصوب تا امروز تخصیص داده شده است

عبادی با اشاره به ارائه گزارشات هرساله توسعه بیمارستان‌ها توسط مسئولین مربوطه خاطر نشان کرد: نسبت به بسیاری از مسائلی که به تندرست بودن مرتبط است مانند استفاده از مواد خوارکی ناسالم ازجمله انواع نوشابه‌ها و مواد غذایی دارای مواد افزودنی که خود مسئولین و کارشناسان ذیربط به آن نقد علمی دارند و در مورد آن مقاله می نویسند اما در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در سطح کشور موجود است و کسی کاری به آن ندارند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: علاوه بر غذاهای طبیعی که باعث سلامت بدن می‌شود انسان نیاز به غذاهای روحی و روانی نیاز دارد که امروزه بسیاری از بیماری‌ها، بیماری روان تنی است به نحوی که طبق گفته کارشناسان در مورد بیماری کرونا هم استرس، اضطراب و ترس از بیماری یکی از عوامل سرعت بخشیدن به ابتلای افراد است.

عبادی با اشاره به اینکه امروزه مسائل نگران کننده زیادی برای افراد از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای افراد پیش می‌آید که خود باعث ایجاد زمینه‌های انواع بیماری می‌‌شود گفت: متأسفانه در بسیاری از این موارد نسبت به آن بی تفاوت هستیم و به جای آن به توسعه انواع بیمارستان و داروها پرداخته می‌شود که حتی در میزان و نوع استفاده از داروها نیز نقدهایی وجود دارد اما نسبت به پیشگیری که از مقدمات پیشگیری از بیماری است؛ کمتر پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد مسائل بیمه مردم و اموری که در اختیار سازمان بیمه سلامت است سعی شود هم قانون رعایت شود و هم تا جایی که امکان پذیر است در این مورد مردم دچار سردرگمی نشوند و با  تلاش و کوشش بتوانید سلامت روانی جامعه را برقرار کنید.

انتهای پیام /54/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج