Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نگارگر و نقاش را تسلیت گفت.

پرویز اسکندرپور که طراحی و نظارت فنی ضرایح، نیم ضریح ها، دربها، فرش‌ها و آثار هنری به کار رفته در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در کربلا و نجف و سامرا و دمشق از جمله ضرایح حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در کوفه، حبیب ابن مظاهر و ابراهیم مجاب از یاران امام حسین (ع) در کربلا را بر عهده داشته است، بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او متولد ۱۳۳۸ در تهران بود که تحصیلات خود را در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس نقاشی، از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، به اتمام رساند و در ادامه نیز موفق به اخذ دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران شد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت برای پرویز اسکندرپور خرمی نوشته است:

«پرویز اسکندرپور خرمی هنرمند نگارگر و نقاش سال ها متمرکز درباره هنر ایرانی اسلامی فعالیت کرد و آثاری را به یادگار گذاشت و برای طراحی و نظارت هنری بخش های حرم های مطهر عتبات عالیات خدمت کرد. سال ها تدریس هنر در دانشگاه و تالیف کتاب هایی در زمینه هنر ایرانی اسلامی نیز از خدمات زنده یاد اسکندرپور است که فراموش نخواهد شد.

درگذشت پرویز اسکندرپور را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرویز اسکندرپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت پرویز داوودی، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم را تسلیت گفت.

در پیام محمد مخبر آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم موجب تأثر و تألم گردید.

خدمات آن مرحوم در طول مسوولیت‌های متعدد در نظام جمهوری اسلامی همواره منشأ اثر و برکات بسیار بوده است. مرحوم داوودی از استادان خبره اقتصاد و از سیاستمداران پاک دست و خدمتگزار به مردم و انقلاب بود. پرکاری، نظم و تعهد وی در دوره تصدی معاونت اول رئیس جمهور در دولت نهم در خاطره‌ها ماندگار خواهد بود.

فقدان این مرد خدوم و اقتصاددان برجسته را خدمت خانواده محترم و جامعه دانشگاهیان و علاقه مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و آرامش مسألت دارم.

محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور

کد خبر 6081956 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت محسن رضایی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»