Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی همایش «پیامدهای بحران قره باغ»، فرهنگ را عنصر جدایی ناپذیر از مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی عنوان کرد و گفت: فرهنگ زیربنای تمام مسائل موجود در جامعه است و اگر جدای از این باشد نتیجه مدنظر از مسائل مختلف عاید نخواهد شد.

وی به فعالیت مستمر سازمان تبلیغات اسلامی در بحث اعزام مبلغ به مناطق آسیای میانه اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال‌های گذشته، با گروه‌های متعدد، مبلغان برجسته به ناحیه قفقاز، آسیای میانه به‌ویژه آذری زبانان اعزام کرده که از طریق پیام رسان «واتساب» و «تلگرام» هم در توسعه فعالیت تبلیغی خود ۳۰ کانال با مخاطبان عام و فرهیخته راه اندازی کرده و به صورت مستمر به تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف از این اعزام را بررسی نقش جمهوری اسلامی در حیطه فرهنگی با استفاده از ظرفیت علمای فعال رسانه‌ای و صاحب نظر، عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش «بحران قره باغ، تهدیدها و فرصت‌های پیش روی ایران و منطقه»، در راستای همین طرح فرهنگی در استان اردبیل اجرا می‌شود تا علاوه بر فعالیت‌های شایسته ای که در درون منطقه به صورت گسترده انجام شده در ناحیه شمالغرب هم اثر گذار باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با انتقاد از کم کاری مسئولین در اقناع عمومی در داخل منطقه و استان در خصوص بحران قره باغ، افزود: متأسفانه در داخل ایران، تحرک و پویایی لازم برای بررسی و ایجاد پیام و نیز اقناع عمومی در داخل استان و منطقه صورت نگرفته است و همچنین در محافل و مساجد هم این امر به‌عنوان محور جریان، جدی گرفته نشده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، بررسی ابعاد بحرانی هدفگذار در داخل کشور را از اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: فرصت طلبانی با بازیگری در قالب نقشه‌های شوم در صدد جریان سازی تهدیدهای درونی، قوم گرایی، «پان ترکیسم» و تهدیدهای مذهبی از بحران قره باغ استفاده کرده و در پشت این قضیه به شیطنت می‌پردازند که باید با دیپلماسی موجود در این همایش در صدد رفع این نقشه‌های تفرقه انگیز باشیم.

وی تبیین رسالت انقلاب اسلامی ایران از طریق نخبگان حوزوی و دانشگاهی را از محورهای این همایش عنوان کرد و گفت: علمای رسانه‌ای، روحانیون طرح هجرت، ائمه جماعات مساجد، فرهیختگان دینی و صاحب نظران و اندیشمندان حوزه علمیه و دانشگاه، بازوان توانمندی تبلیغات اسلامی برای برپایی این همایش فاخر و اثرگذار هستند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، ارائه بیانیه مشترک نمایندگان ولی فقیه، را نشان از صراحت تبیین موضع در مسائل منطقه برشمرد و توسعه این رفتار دیپلماسی در سطح عمومی را عامل مهمی در تأثیرگذاری بیش از پیش فرهنگی در سطح بین المللی عنوان کرد.

وی تأثیرگذاری امنیتی را منوط به تأثیر گذاری فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر فرهنگ سازی به درستی انجام شود شاهد تأثیرگذاری امنیتی بالایی نیز خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل رفع اتهامات از ایران توسط برنامه دیپلماسی عمومی در اوضاع کنونی را مهم عنوان کرد و افزود: اصل برگزاری همایش بر اعلام موضع ایران در بحران قره باغ است که در مرکز استان اردبیل و شهرهای هم مرز با جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

وی رسالت صدا و سیما و رسانه‌های عمومی را در شناساندن اهداف همایش و نیز پس از برگزاری در ارائه نتایج همایش در سطح ملی و بین المللی مهم خواند و بر ضرورت همکاری فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه تاکید کرد.

آمریکا و صهیونیست‌ها بازیگران فرامنطقه ای بحران آذربایجان

بهروز ندائی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل نیز در سخنانی دین، زبان، مذهب، آئین و فرهنگ مشترک با کشور جمهوری آذربایجان را از محورهای حمایت و همکاری در خصوص همایش بحران قره باغ عنوان کرد و گفت: در شورای تأمین استان ضمن تبیین اهداف این همایش، بر اجرای شایسته و مطلوب آن تاکید و حمایت همه جانبه را اعلام می‌کنیم.

سردار جلیل بابازاده قانع، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این نشست، آمریکا و صهیونیست را بازیگران فرامنطقه ای در بحران آذربایجان عنوان و توجه به امنیت منطقه را دستخوش رشادت دلیرمردان مرزبانی و نیروهای خدوم مسلح بیان کرد و گفت: همایش بحران قره باغ در صورت برگزاری تخصصی و پرمحتوای، می‌تواند به خوبی مواضع ایران را در این خصوص اعلام کند و هر گونه تفرقه و مسائل حاشیه‌ای را برطرف خواهد کرد.

کد خبر 5055384

منبع: مهر

کلیدواژه: مناقشه قره باغ ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی هفته ناجا سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت تبلیغات اسلامی بحران قره باغ استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل