Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:55:06 GMT

تولید پنبه ۲۰ درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۶۳۶

تولید پنبه ۲۰ درصد رشد یافت

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: بررسی عملکرد در واحد سطح زیر کشت پنبه، نشان دهنده افزایش تولید این محصول در یک سال گذشته و تحقق رشد ۲۰ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « ابراهیم هزار جریبی » افزود: امسال سطح زیرکشت پنبه به ۹۸ هزار و ۸۰۰ هکتار رسیده که این رقم نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد، ضمن اینکه، پایین‌ترین سطح کشت پنبه در کشور ۷۰ هزار هکتار بوده و اکنون نسبت به این میزان نیز سطح زیر کشت ۳۰ هزار هکتار بهبود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال، هم سطح زیر کشت افزایش یافته و کیفیت مزارع نیز نسبت به سال گذشته مناسب‌تر شده، به طوری که میزان عملکرد به دو هزار و ۷۰۰ کیلو گرم در هکتار رسیده است و این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰۰ کیلو گرمی را نشان می‌دهد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال ۲۷۰ هزار تن وش از مزارع پنبه تهیه شود که این محصول در کارخانجات پنبه پاک کنی تصفیه می‌شود و الیاف آن در صنایع نساجی برای تولید نخ استفاده می‌شود.

هزارجریبی افزود: براساس پیش بینی‌ها ۸۱ هزار تن الیاف امسال برای صنایع ریسندگی تهیه می‌شود که سال گذشته این رقم ۷۰ هزار تن بود و به این ترتیب خودکفایی در این حوزه از ۵۸ درصد در سال گذشته به ۶۸ درصد برای امسال می‌رسد که باوجود تحریم و محدودیت‌های ارزی این رشد مواد اولیه صنایع ریسندگی مطلوب به نظر می‌رسد.

وی افزود: همچنین از پنبه دانه در صنایع روغن کشی و کنجاله دام نیز استفاده می‌شود که ارقام تولید امسال نوید سال‌های بهتری را برای زراعت پنبه در آینده می‌دهد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: این افزایش کشت به این دلیل است که پنبه جزو محصولات اولویت دار جهش تولید مورد توجه دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است که این با واقعی شدن قیمت ارز و بسته شدن راه برای واردات بی رویه، تمایل کشاورزان را برای کاشت این محصول بیشتر کرده و از سوی دیگر استفاده از بذرهای اصلاح شده عملکرد واحد سطح را درخصوص این محصول بالا برده است.

هزار جریبی با اشاره به اینکه برنامه ریزی سطح زیر کشت پنبه برای سال آینده ۱۵۰ هزار هکتار است، افزود: این رقم یعنی رشد ۵۰ درصدی در کشت پنبه را نشان می‌دهد که در صورت تحقق به افزایش ضریب خودکفایی در صنایع ریسندگی، کمک شایانی می‌کند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت پنبه پنبه برداشت پنبه وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت سال گذشته کشت پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین

                                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ داریوش امانی در نشست هماهنگی اربعین حسینی مرز مهران اظهار داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری بویژه ترمینال برکت و پایانه شهید سلیمانی، سایبان‌ها ، دوربین‌ها و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم اربعین امسال را با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار کنیم افزود: پیگیر واردات اتوبوس با توجه به کمبود ناوگان هستیم چرا که در حوزه حمل و نقل غیر از ایام اربعین برخی استان‌ها مثل ایلام با مشکل مواجه هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه عنوان کرد: سال گذشته بصورت میانگین بیشترین معطلی زائران برای انتقال ۲ ساعت بوده که امسال تلاش میکنیم این میانگین کاهش یابد.

امانی همچنین اضافه کرد: امسال با دولت عراق مذاکرات خوبی برای استقبال از سایر مرز‌های زمینی کشور غیر از مرز مهران انجام شده است.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی