Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:39:15 GMT

آثار رادیویی دفاع مقدس باید در سطح ارزش شهدا باشد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۶۴۰

آثار رادیویی دفاع مقدس باید در سطح ارزش شهدا باشد

فریبا متخصص، هنرمند نام آشنای کشورمان که به تازگی داوری آثار جشنواره «راویان حماسه» را نیز بر عهده داشته است درباره سطح نمایش های رادیویی دفاع مقدس تأکید کرد که این آثار باید در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، متخصص ضمن اعلام این مطلب افزود: ایثاری که خانواده شهدا انجام داده اند وصف ناشدنی است، اینکه مادری چند فرزندش را در جنگ از دست بدهد هرگز آسان نیست و از طرفی دلاوری ها و رشادت های جوانان برومند ما در هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان باارزش و ستودنی است که می بایست آثاری که هنرمندان رادیویی در حوزه دفاع مقدس تولید می کنند در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره «راویان حماسه » گفت: از نظر کیفیت، اختلاف بین آثارزیاد بود ، برخی از کارها متن قوی و تأثیرگذاری داشت به خصوص آثاری که حالت مستند-نمایشی و حتی راوی – نمایشی داشتند و به عبارتی خوانش صرف نبودند ، به همین دلیل در ذهن شنونده تصویر سازی قوی ایجاد می کردند اما در عین حال برخی از آثار نیز ضعیف بودند و هیچ حال و هوای نمایشی و اتفاق تازه ای در آنها رخ نمی داد تا بر شنونده تاثیر بگذارد.
متخصص ادامه داد: به نظرم بهتر است وقتی که چیزی تعریف می شود ، صرفا حالت روخوانی نداشته باشد بلکه بیشتر به سمت نمایش نزدیک شود تا برای شنونده باورپذیرو جذاب باشد.
این هنرمند با سابقه در پایان گفت: اگر قرار باشد تأثیرگذاری نمایش های رادیویی دفاع مقدس بیشتر شود بهتر است به طور مستقیم به سراغ سوژه که همان جنگ است نرویم بلکه با ظرافت ابعاد متفاوت جنگ را در بستر خانواده در نظر بگیریم تا قصه خطی و یکنواخت نشود و تاثیر گذاری آن دوچندان شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: رادیو نمایش فریبا متخصص دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه در تماشاخانه مهر واقع در چهارراه ابوریحان‌بیرونی از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ اجرا می‌شود و اختتامیه آن روز پنجم اردیبهشت ماه در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در چهارراه ابوریحان از ساعت ۰۹:۰۰ صبح برگزار خواهد شد.

در این جشنواره ۱۰ گروه نمایشی کودک و نوجوان حضور دارند که پنج نمایش در بخش آزاد و پنج نمایش در بخش کانون باهم به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

درخشش چهار محال و بختیاری در دوسالانه هنر‌های تجسمی کشور

لازم به ذکر است که تماشای تمامی نمایش‌های این جشنواره رایگان خواهد بود و نمایش‌ها به صورت زنده در کانال شاد کانون پخش می‌شود.

جدول زمانبندی گروه‌های نمایشی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان ونوجوانان کانون استان به شرح زیر اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد