Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:51:26 GMT

ظرفیت تخت های بیمارستانی کرمان در حال تکمیل است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۶۶۴

ظرفیت تخت های بیمارستانی کرمان در حال تکمیل است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا رشیدی ظهر شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به ارتباط روز گذشته وزیر بهداشت و درمان و معاونین وی بیان داشت: قرار است امشب خان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت برای بازدید از برخی مناطق استان به کرمان سفر داشته باشند.

وی با بیان این در شرایط بسیار حساس و جدی قرار داریم، افزود: در حال حاضر ۱۰۰۰ بیمار یا فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سطح استان کرمان بستری هستند و تقریباً اکثر تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت با مقایسه پیک دوم و سوم کرونا در استان مشاهده می‌شود که موارد بستری پیک سوم کرونا در استان نسبت به پیک دوم ۲۰ درصد افزایش یافته است، ضمن اینکه تعداد بستری‌های روزانه ما بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به پیک دوم افزایش داشته است.

رشیدی با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال ویروس نیاز به همکاری و همراهی مردم و مسئولان داریم، تصریح کرد: در حال حاضر تنها راه موجود همین همکاری و همراهی مردم است لذا اگر تعداد بیماران زیاد شود امکان ارائه خدمات سخت خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون در بعضی از شهرستان‌های استان کرمان ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به دلیل حضور بیماران کرونایی پر شده، این در حالی است که این استان در مرحله قبل از بحران و مرحله بحرانی قرار دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا محدودیت‌ها را اعمال کنیم.

رشیدی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر عروسی‌ها و مراسمات در خانه‌ها و باغات برگزار می‌شود، افزود: تالارهای دارای شرایط استاندارد می‌توانند با یک سوم ظرفیت خود به فعالیت ادامه دهند اما باید از هر کاری که باعث تجمع می‌شود مانند انداختن سفره عقد پرهیز کنند و تنها سرو غذا در تالارها انجام شود و اگر در تالاری برخلاف این قوانین مشاهده شود آن تالار تعطیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در صورتی شاهد خاموشی کامل اپیدمی خواهیم بود که بر پروتکل‌های بهداشتی نظارت دقیق صورت گیرد و ضوابط و دستورالعمل‌ها رعایت شود در غیر این صورت ما شاهد این فراز و نشیب‌ها خواهیم بود و احتمالاً پیک‌های زیادی را تجربه خواهیم کرد این در حالی است که اگر کنترل صورت نگیرد ظرفیت درمانی هم دیگر پاسخگو نیست.

رشیدی با اشاره به اینکه از امروز برگزاری تمامی جلسات و مراسم در مساجد و حسینیه‌ها و تکایا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، گفت: این اختیار به مدیران داده شده که ۵۰ درصد کارکنان‌شان دور کاری کنند اما در خصوص کاهش ساعت کاری هنوز مجوزی صادر نشده است.

کد خبر 5055410

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا آمار کرونا قربانیان کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی هفته ناجا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت عصر پنج شنبه در بازدید از نهالستان شهید عمو زاده شهر سمنان ضمن بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد افزایش داده است، ابراز داشت: با توجه به اقلیم خشک و بارندگی کم در این نهالستان‌ها کشت گیاهان سازگار با این اقلیم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه پیش از اجرای طرح تنها از ۳۰ درصد ظرفیت نهالستان‌ها استفاده می‌شده است، افزود: این اقدام باعث تولید بیشتر نهال در نهالستان‌های کشور شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه وزارت جهاد زیرساخت‌های لازم را برای کاشت درخت فراهم کرده است، ابراز داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد مهم‌ترین اقدامی بود که در این حوزه طی دولت سیزدهم به انجام رسید.

نیکبخت ضمن بیان اینکه وزارت جهاد از همه توان و ظرفیت خود برای به ثمر نشستن کاشت یک میلیارد درخت استفاده کرده است، تصریح کرد: اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال از جمله اقداماتی که برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در اولین سال برنامه بالغ بر سه میلیون نهال تولید شده است.

کد خبر 6082077

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • شرکت ملی نفت صاحب کارخانه آسفالت می شود
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه