Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون کار ساعات کار هفتگی نباید از ۴۴ ساعت در هفته تجاوز کند. هر هفته ۷ روز است که ۶ روز آن غیر تعطیل و یک روز جمعه آن هم تعطیل است.

اما با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، اقداماتی مانند قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ساعات کار و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای قطع زنجیره کرونا در این مدت طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده است و براین اساس از اسفند ماه بود که اعلام شد کارمندان در تمامی ادارات موظف هستند از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه مشغول به کار باشند تا از رشد و تداوم بیماری کرونا کاسته شود و در فضاهای بسته، افراد کمتری حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش با نگاهی به گزارش وضعیت اشتغال مرکز آمار در تابستان  جمعیت شاغل براساس حجم کار و ساعت اشتغال در فصل قبل ملاحظه می‌شود که جمعیت شاغل در تابستان ۱۳۹۹  نسبت به فصل مشابه سال ۱۳۹۸ در طول هفته مرجع، حجم ساعت کار کمتری انجام داده‌اند.  

متوسط ساعات کار هفتگی در دوره مورد بررسی، کاهش داشته و از ۴۴.۶ ساعت در هفته در تابستان ۱۳۹۸ به ۴۳.۲ ساعت در هفته برای هر نفر شاغل در تابستان امسال رسیده است.  

همچنین بررسی جداول نشان می‌دهد، ۶۰.۷ درصد از جمعیت شاغل، ۴۴ ساعت و بیشتر و ۳۴ درصد کمتر از ۴۴ ساعت در هفته مرجع کار کرده‌اند و ۵.۳ درصد نیز در هفته مورد بررسی در سرکار خود حاضر نبوده‌اند. بعبارت دیگر، در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از افرادی که ۴۴ ساعت و بیشتر در هفته مرجع کار کرده‌اند و ۴۱۸ هزار نفر از افرادی که کمتر از ۴۴ ساعت کار کرده‌اند، کاسته شده و ۲۳۲ هزار نفر به جمعیت غایب موقت، افزوده شده است.

براساس اعلام مرکز آمار در تابستان امسال ۱۴ میلیون و ۲۹۸ هزار نفر ۴۴ ساعت و بیشتر در هفته مرجع کار کرده‌اند، ۲ میلیون و ۹۹ هزار نفر کمتر از ۴۳ ساعت فعالیت داشتند و یک میلیون و ۲۴۵ هزار نفر غایب موقت از کار خود بوده‌اند.

همچنین سازمان بین‌المللی کار (ILO) اعلام کرده بود که ساعت‌های کاری در جهان ۱۴ درصد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا کم شده است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۸/۲) فروش وام ۵۰میلیونی ازدواج ۲میلیون و۵۰۰! مثبت شدن تست کرونای بازیگر زن ایرانی +عکس چند اشتباه رایج در استفاده از اسپری ضد عفونی‌کننده نیم صفحه اول روزنامه‌های امروز +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساعات کار هفتگی کرونا اشتغال ساعت کاری فصل تابستان ویروس کرونا قرنطینه خانگی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ساعت در هفته کار کرده اند هفته مرجع هزار نفر ۴۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت:  تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع  است .   وی افزود:  در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت  ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.   محرابی نیا اظهار کرد:  از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌ شود واز  از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.   او بیان کرد:  تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.   وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.   وی افزود:  تردد تمامی کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می‌شود؟
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دورتموند - بایرلورکوزن؛ ترکیب رسمی