Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین آمریکا را به زورگویی علیه کشورهای دیگر برای حمایت از ایالات متحده در برابر پکن متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، ژائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد که آمریکا درحال تحت فشار قرار دادن و زورگویی به کشورهای دیگر برای انتخاب میان پکن و واشنگتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک مقام ارشد واشنگتن در واکنش به تلاش پین برای تقویت روابط خود با کشورهای جنوب آسیا از سریلانکا خواست تا " تصمیماتی سخت اما ضروری اتخاذ کند".

لی جیان در کنفرانس خبری روز جمعه خود تاکید کرد که چنین اقداماتی از سوی آمریکا علیه چین نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

دین تامپسون، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اخیرا به طور ضمنی سریلانکار را تهدید کرده بود که از گسترش روابط با چین امتناع کند. این مقام آمریکایی گفته بود که سریلانکا باید تصمیماتی سخت اما ضروری برای تضمین استقلال اقتصادی خود در بلند مدت اتخاذ کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا قرار است در روزهای آتی به کشورهای هند، مالدیو، اندونزی و سریلانکار سفر کرده و حمایت مقامات این کشورها برای تقابل با چین را جلب کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که تمام ۱۸ خدمه فیلیپینی نفتکش توقیف شده "سنت نیکلاس" که توسط ایران توقیف شده بود، آزاد شده و به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، طبق ادعای وزارت خارجه این کشور این ۱۸ خدمه به صورت دسته جمعی به کشور بازگردانده شده و آخرین گروه از شش نفره هفته گذشته به مانیل رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «دولت فیلیپین از درک مقامات ایران در این زمینه تشکر می‌کند.»

پیشتر روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در دی ماه گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌ها به اوکراین شد
  • زلنسکی خواستار انتقال سریع کمک‌های آمریکا و غرب به اوکراین شد
  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد