Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:38:36 GMT

کهنک کارواندر جاذبه ناشناخته دیگر خاش است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۸۷۴

کهنک کارواندر جاذبه ناشناخته دیگر خاش است

نادر ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستا دارای جاذبه های بکر گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی بویژه سوزن دوزی و اثرهای تاریخی همچون بناها و قنات های قدیمی، کوه و دشت های سرسبز و اراضی باغی و زراعی با محصولات ارگانیک مانند خرما، انار، گندم، جو، باقلا و شلغم و اقلیم آب و هوای معتدل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: انواع داروهای گیاهی در دشت و دامنه کوههای سیاه بند و دهستان کارواندر رویش می کند که منبع درآمد خوبی برای مردم منطقه است.

دهیار کهنک کارواندر ادامه داد: کار و شغل اغلب مردم کشاورزی و دامداری است و با ویژگی مهمان نوازی از مهمانان با شایستگی پذیرایی می کنند.
وی گفت: وجود نخلستان های وسیع و رودخانه زیبای کارواندر برای مردم منطقه و مسافران آرامش به همراه دارد.
ابراهیمی اظهار داشت: ایجاد مهمان پذیر و بوم گردی از برنامه های دهیاری کهنک است که در این رابطه چشم انتظار نگاه ویژه دولت هستیم.
وی به گردشگران توصیه کرد: هنگام گشت و گذار به فکر حفاظت از محیط زیست و گونه های منحصربفرد گیاهی و جانوری باشند زیرا متاسفانه برخی مواقع مشاهده شده که گردشگران خارج از خاش به منطقه می آیند و با ریختن محلول کلر ماهی های موجود در رودخانه را تلف می کنند.
روستای کهنک از توابع دهستان کارواندر بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر خاش و ۲۵۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان قرار گرفته است.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خاش توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خاش توسعه روستایی سیستان و بلوچستان خاش توسعه روستایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضا همراه و همدل با همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی دست به دست هم می‎‌دهیم و هر کس که قصد تعرض به امنیت این استان را دارد به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام علی موحدی راد در مراسم معرفی رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: زمانی که برای آئین معارفه به سیستان و بلوچستان رسیدم مردم این استان با چهره‌های بشاش و مصمم و با آغوش گرم به استقبال بنده آمدند و احساس کردم به وطنم برگشتم، با توجه به اینکه مردم هر استانی می‌خواهند مدیری که منصوب می‌شود از خودشان باشد بنده نیز سعی می‌کنم به صورت مضاعف و بیش از یک هم‌وطن در این استان کار و تلاش کنم چرا که مردم صبور، فهیم، ولایتمدار، قانع و بصیر استان شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی ادامه داد: اولین و بزرگ‌ترین مؤلفه در توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بحث امنیت است، به اصطلاحی سرمایه ترسو است زمانی‌که در رسانه‌ها اعلام می‌شود امروز قرار است اتفاقی بیفتد بازار طلا، دلار دچار نوساناتی می‌شود که این امر را در همه دنیا مشاهده می‌کنیم. رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از وقوع اتفاقات اخیر در استان بعضی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از این منطقه خارج کرده و همچنین برخی از سرمایه گذاران نیز که قصد سرمایه گذاری در این استان را داشتند فعلاً از این اقدام منصرف شدند تا ببینند اوضاع این استان چگونه پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خروج سرمایه از سیستان و بلوچستان نبود اشتغال، فقر، بیکاری، جرم، جنایت و زندان را به دنبال دارد تصریح کرد: اگر کسی ادعا دارد من بلوچ یا سیستانی هستم باید دست به دست هم امنیت استان را پایدار کنند.

حجت الاسلام موحدی راد اذعان کرد: کسی که از ترور و تروریست حمایت می‌کند و حاضر نیست یک سری از اقدامات را محکوم کنند با دروغ و کذب نام بلوچ را می‌آورند اگر عزت مردم بلوچ و سیستانی را بخواهند قطعاً این اقدامات را محکوم و در برابر آن سکوت نمی‌کنند.

وی گفت: برخی از افراد از یک سری موضوعاتی که در استان اتفاق می‌افتد در برخی از مناطق حمایت می‌کنند، این نظام، نظام صبور و مقتدری است و باید از روزی ترسید که آن روی سکه را به شما نشان دهند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسرائیل و آمریکا عملیات خود را مخفیانه، آرام و بی سر و صدا انجام می‌دهند که بعد صدای آن به گوش دیگران می‌رسد اما بعد از واقعه کنسولگری ایران، از رهبر معظم انقلاب گرفته تا سایر رده‌های نظامی و انتظامی همه مردم اعلام کردند این اقدام را بی جواب نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: اسرائیل، آمریکا، فرانسه، انگلیس، دولت‌های غربی و اروپایی با همکاری بعضی از کشورهای عربی بی غیرت آمدند دست به دست هم دادند که اجازه ندهند حریم هوایی و زمینی فلسطین که به دست رژیم غاصب افتاده مورد هجمه و حمله قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: در گذشته اگر آمریکا می‌گفت ناو جنگی خود را می‌خواهد به حرکت در بیاورد در بعضی از کشورها دولتی‌های‌شان و رئیس‌ جمهورها عوض می‌شدند اما ایران رژیم غاصب صهیونستی را تنبیه کرد و هدف ایران تخریب و یا کشته شدن افراد نبوده بلکه می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم صبر و شکیبایی این نظام حد و حدودی دارد همچنین می‌خواستیم به دشمنان بفهمانیم این لایه‌های شما در قبال هوشمندی و اقتدار سربازان پر افتخار این نظام چیزی نیست.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتداری که دارد، همه دنیا را مات و مبهوت اقتدار خود کرد که می‌تواند در مقابل خود فروخته‌ها کوتاه نیاید اما این صبر از سر تعقل و هوشمندی است که شاید افراد غفلت زده به آغوش نظام برگردند.

کد خبر 747600

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد
  • اعلام جرم علیه مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان