Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با انتقاد از ربط دادن تمام گرانی های محصولات خوراکی به نهاده های دامی، گفت: کشور ظرفیت خودکفایی در خوراک دام را دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست ستاد راهبری سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به این که الان زمان انجام کارهای حاشیه ای نیست، اظهار کرد: در شرایط فعلی یک سری فعالیت‌ها و کارها هست که باید انجام شود تا به سرعت مشکلات کشور برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رفع وابستگی به خارج کشور در عرصه های مختلف را یکی از این موارد دانست و عنوان کرد: بسیاری از مواردی هست که در جامعه ما توان تولید و خودکفایی آن را داریم ولی متاسفانه در ارتباط باآن کوتاهی های فراوانی صورت می گیرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نمونه این موارد در بحث خوراک دام است که الان گوشت، شیر، مرغ، تخم مرغ، ماهی و هر چیز دیگری که گران می شود آن را به خوراک دام نسبت می دهند و مردم باید گران فروشی های بی حد را تحمل کنند.

ناصری یزدی تصریح کرد: خوراک دام عمدتا از جو، سویا، کنجاله و ذرت تشکیل شده که واقعا می توان به راحتی با یک اقدام و روحیه جهادی زمینه ای فراهم کنیم که تمام نیاز کشور به این محصولات را در کشور تامین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: برخی از مناطق کشور به دلیل کم آبی نمی توانند اقدام به کشاورزی در این سطح کنند ولی استان هایی از جمله چهارمحال و بختیاری، شیراز و برخی نقاط اصفهان واقعا می توانند به قطب تولید چنین محصولاتی تبدیل شده و بار زیادی از دوش مردم را بردارند.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه کوتاهی های فراوانی صورت می گیرد و همین کوتاهی ها سبب شده که متاسفانه مسائل مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آید و در کنار آن وابستگی ها به خارج از کشور ادامه دارد.

امام جمعه یزد یکی از مهمترین دلایل این مشکلات را سبک اشتباه آموزشی در ایران دانست و عنوان کرد: تا زمانی که ما تفکر، تعقل و تدین را در سبک آموزشی خود وارد نکنیم، قطعا نمی توان انتظار رفع همه مشکلات را داشته باشیم.

ناصری یزدی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در ارتباط با قیمت ها انجام دهیم این است که زمینه ای فراهم شود تا قیمت نهایی برای تولید کننده در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی و دامپروری برای مردم کمتر شود تا آنها هم بتوانند با قیمت پایین تر به مردم عرضه کنند.

ورود جدی دولت به مباحث اقتصادی در نشست قالیباف با وزرا

«محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور نیز در این نشست با اشاره به ورود جدی دولت به مباحث اقتصادی در نشست قالیباف با وزرا، از احتمال ارائه طرح واگذاری زمین ۲۰۰ متری به بیش از ۱۰ میلیون نفر خبر داد.

وی با اشاره به این که مسئولان نباید در شرایط فعلی به بهانه کرونا خدمت به مردم را تعطیل کنند، اظهار کرد: زمانی که ما مسئولیتی را برعهده می گیریم،  باید در انجام وظیفه جدی باشیم نه اینکه به بهانه ویروس کرونا و بیماری کار را تعطیل کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز مجلس به صورت ویژه به بحث اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ورود کرده و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار کرده است.

وی از جمله این جلسات را نشست‌های قالیباف با وزرا و مسئولان ارشد کشور دانست و تصریح کرد: منهای رئیس جمهور این جلسات با حضور تمام مسئولان در حال برگزاری است و نتایج بسیار خوبی هم به دست آمده است. 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در جامعه پیش آمده شاید تنها چهار دهک جامعه با مشکل مواجه نباشند زندگی راحتی دارند ولی شش دهک دیگر به سختی گذران زندگی می‌کنند.

جوکار افزود: در ارتباط با شناسایی دهک های پایین برخی افراد بیان می کنند که شناسایی بر عهده وزارت کار قرار گیرد در حالی که واقعا وزارت کار هیچ بانک اطلاعاتی قابل استنادی در این رابطه ندارد.

نماینده مردم یزد، اکشذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه یارانه بسیاری از افرادی که واقعا نیاز دارند به دلایل واهی و پوچ حذف کردند  در حالی که آن فرد شاید برای گذران زندگی خود مجبور به فروش یکی از ملزومات زندگی خود شده و دولت به کار کردن حساب وی استناد می کند؛ موضوعی که اصلا قالب قبول نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به صورت جدی به مباحث اقتصادی ورود کرده و منهای آقای رئیس جمهور با دیگر افراد دولت به صورت جدی در حال کار است.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی طرحی در حال ارائه است که به پنج دهک پایین جامعه یک قطعه زمین داده شود اختیار تصمیم گیری در ارتباط با این زمین هم به وی داده شود تا بتوانند به وسیله آن مشکلاتشان را برطرف کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح بیش از ۱۰ میلیون قطعه زمین باید به مردم واگذار شود و قطعا اگر این طرح تصویب و اجرا شود، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم برطرف شده و در کنار آن رونق خوبی در صنعت ساختمان کشور به وجود می آید.

ماسک ۶۰۰ تومانی را ۱۳۰۰ تومان به مردم می‌فروشند

آیت الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» نائب رئیس شورای مرکزی حوزه های علمیه یزد نیز در این نشست با تاکید بر این که مسئولان جلوی ایجاد انحصار و دلال بازی در تولید ماسک را بگیرند، گفت: ماسک ۶۰۰ تومانی ۱۳۰۰ تومان به مردم فروخته می شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ارتباط با استیضاح یا عدم استیضاح رئیس جمهور، اظهار کرد: در ارتباط با استیضاح رئیس جمهور، طبیعی است که نباید احساسی عمل کنیم و باید بر اساس عقل و منطق حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که رسانه ها و فضای مجازی به سمت شکستن قداست رهبری در ین مردم رفته اند و باید نمایندگان شاخص به تبیین دلایل عدم استیضاح رئیس جمهور بپردازند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: در این رابطه باید مصلحت‌سنجی کرد و بر اساس مصلحت‌ها پیش برویم، لازم نیست حتما رئیس یا نائب رئیسان مجلس در این زمینه ورود کنند بلکه نمایندگان شاخص مجلس باید به این موضوع ورود کرده و به صورت دقیق و شفاف مسائل را برای مردم بیان کنند تا رسانه های بیگانه نتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

مدرسی با بیان اینکه بحث کمک به مردم موضوع دیگری است که باید بهآن توجه کنیم؛ این بحث تاکنون به صورت فقیرانه بوده نه کریمانه، گفت: مجلس باید به این موضوع ورود کند تا کمک های کریمانه به مردم انجام شود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه های علمیه یزد افزود: در استان هایی که امکان وجود دارد، زمین‌هایی در اختیار دهک های پایین قرار گیرد و آنها بتوانند آزادانه در ارتباط با آن تصمیم بگیرند و یا زمین را فروخته و خرج زندگی خود کنند ویا آن را برای خود بسازند و خانه دار شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: با کمک معیشت و یارانه های با رقم پایین هیچ کمکی به مردم نمی شود و تنها به آنها کمک فقیرانه می کنیم، این ارقام به چه درد زندگی مردم در این شرایط سخت و بد اقتصادی می خورد؟ 

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه به قیمت ماسک اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان بحث ماسک در جامعه در حال تبدیل به مافیا است و اجازه تولید ماسک به کارگاه های خانگی که پیش از این ماسک را رایگان در اختیار مردم قرار می دادند داده نمی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، آیت الله مدرسی در پایان گفت: امروز ماسکی را که می توان با ۵۰۰ یا ۶۰۰تومان تولید و در اختیار مردم قرار داد را مردم باید یک هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کنند، این رقم برای یک خانواده کم بضاعت چهار نفره در طول یک ماه مقدار بسیار زیادی است که واقعا توان آن را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام جمعه يزد گراني سپاه الغدیر یزد مجلس شورای اسلامی امام جمعه یزد رئیس کمیسیون رئیس جمهور خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام خردمندانه سپاه به جهانیان نشان داد که وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی بعد از ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در گردهمایی مردمی و تشکل‌های دینی تیران در محل امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: حکومت ظلم بر اساس آیات و روایات پایان پذیر بوده و چنین حاکمانی سرانجام بدی خواهند داشت.

وی افزود: تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دولت‌های مزدور جهان و کشتار مردم بی گناه توسط آنان روزی به پایان رسیده و سرانجام با بدترین حالت امکان شکست را تجربه می‌کنند که در موضوع اسرائیل این اتفاق مشهود است.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه شکست طوفان‌الاقصی و وعده صادق حقیقت را روشن کرد، تصریح کرد: دشمن در این دو اتفاق شکست‌های سختی را تجربه و دنیا چهره واقعی آنان را شناخت.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل، خاطرنشان کرد: در این جریان وعده صادق ایران برای نابودی ظلم و ستم به اثبات رسید.

وی ادامه داد: جبهه حق همواره پیروز بوده و با حمایت‌های قدرتمندان حضرت حق بر مشکلات غلبه خواهند کرد که این موضوع در جریان مقاومت و غزه نمایان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعامل و همدلی بین مردم و ترویج معارف اخلاقی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: دوستی و محبت باید در بین مردم گسترش پیدا کند و تفرقه و کینه از بین برود.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: مواضع تفرقه‌افکن را باید از بین برد و زمینه‌های همکاری بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کند و از تصمیمات شخصی دوری کرد.

وی یادآور شد: کاهش باورهای دینی و اخلاقی در جامعه مانع پیشرفت بوده و چالش‌ها و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی دشمن اهداف و سیاست‌های خود را دنبال کرده و زندگی‌ها سخت می‌شود.

امام جمعه نجف‌آباد همکاری تشکل‌های مردمی در گسترش معارف اسلامی و اخلاق در جامعه را مهم خواند و گفت: تبلیغات فرهنگی و مؤثر می‌تواند نسل جدید را با واقعیت‌ها آشنا سازد.

کد خبر 747025

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • انتقاد مردم از حذف تصویر امام خمینی از یک نشست خبری در سمنان + عکس ها
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت