Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@13:47:17 GMT

تشخیص‌ زود‌هنگام‌ سکته‌ مغزی‌ با‌ تلفن‌همراه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۵۹۵۸

تشخیص‌ زود‌هنگام‌ سکته‌ مغزی‌ با‌ تلفن‌همراه

مهندسان اپلیکیشنی را طراحی کردند که قادر است با انجام آزمایش‌هایی ساده احتمال سکته مغزی را تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، در افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند تشخیص سریع بسیار ضروری است. در واقع زمان عاملی تعیین کننده برای نجات زندگی این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون محققان اپلیکیشنی را طراحی کردند که در 4 دقیقه احتمال بروز سکته مغزی را تا 79 درصد تشخیص می‌دهد.

جیمز وانگ یکی از اعضای گروه طراحی کننده این اپلیکیشن گفت: «هنگامی که بیماری علائم سکته مغزی را تجربه می‌کند هر دقیقه از اهمیت خاصی برخوردار است. زمانی که بیمار با علائم سکته مغزی به بیمارستان مراجعه می‌کنند ممکن است پزشکان اورژانس نتوانند سکته مغزی را تشخیص دهند و باید با پزشک متخصص مشورت کنند. اگر در این لحظات حساس پزشک مغز و اعصاب در دسترس نباشد قطعاً جان بیمار به خطر می‌افتد.»

برنامه‌ای که به طور ویژه برای بررسی علائم سکته مغزی طراحی شده است با استفاده از روش‌هایی ساده توانایی گفتار و حرکت عضلات مختلف فرد بیمار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در صورتی که تشخیص دهد او در معرض سکته مغزی قرار دارد به سرعت هشدارهای لازم را ارسال می‌کند. اطلاعات ثبت شده در این اپلیکیشن به پزشکان کمک می‌کند تا زمانی که با بیمار روبه‌رو می‌شوند اقدامات لازم را انجام دهند. یعنی با کمک این برنامه دیگر لازم نیست در اورژانس آزمایش‌های اولیه برای تشخیص سکته مغزی انجام شود.

سازمان‌های بهداشتی پس از انتشار این خبر از آن استقبال کرده و اعلام کردند با چنین فناوری می‌توان جان هزاران انسان در خطر سکته مغزی را نجات داد.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: سکته مغزی تلفن همراه اپلیكیشن سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر محمود کهن سال گفت: دختر ۹ ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.
وی ادامه داد: این دختربچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل و با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد.
رئیس بیمارستان رازی سراوان افزود: حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.
وی گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود.
دکتر کهنسال تاکیدکرد: در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است