Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیماران کرونایی در بعضی شهرستان‌های استان بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی را اشغال کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه شرایط استان بسیار حساس و جدی است اظهار داشت: یکی از معاونان وزارت بهداشت امشب به استان سفر می‌کند تا بررسی لازم از سطح استان را انجام بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه حدود هزار بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در استان کرمان داریم و تخت‌های بیمارستانی اشغال شده افزود: حدود 15 تا 20 درصد بستری شدگان نسبت به ترخیص شدگان بیشتر است و با روند افزایشی بیماران کرونایی مواجهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: هنوز ارائه خدمات درمانی به بیماران در بیمارستان‌ها را داریم اما اگر افزایش مبتلایان را در روزهای آینده داشته باشیم به مشکل بر می‌خوریم.

وی با بیان اینکه در بعضی شهرستان‌های استان بیش از 50 درصد تخت‌های بیمارستانی با بیماران کرونایی اشغال شده است که باید چاره‌اندیشی شده و محدودیت‌هایی اعمال شود افزود: تنها راه قطع زنجیره ابتلا به کرونا پرهیز از حضور در تجمع‌ها و اعمال محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: ظرفیت، امکانات و خدمات‌رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محدود است و اگر کنترل نشود خدمات‌دهی سخت می‌شود.

امام جمعه کرمان: بیمه‌ها برای پیشگیری از بیمارشدن مردم برنامه داشته باشندتعطیلی مدارس استان کرمان تا 9 آبان ماه تصویب شداستان کرمان در وضعیت فوق قرمز کرونا قرار دارد/ کاهش استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی

در این جلسه نوذر نخعی مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شیب شیوع ویروس کرونا در استان کرمان تندتر شده اظهار داشت: در حال حاضر حدود هزار نفر در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان جزو استان‌های با بروز متوسط در کشور است در حالی که قبلا جزو استان‌های کم بروز بودیم گفت: مرگ و میر مبتلایان به کرونا در استان دو برابر شده است.

مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تفاوت جنسیتی در ابتلا به کرونا بین زنان و مردان وجود ندارد افزود: در بررسی از بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان انجام شد 26 درصد بیماران بستری شده کرونایی در این بیمارستان دارای بیماری ریوی هستند.

وی با عنوان اینکه 13 درصد بستری شدگان مبتلا به کرونا دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند گفت: اگر با این روند پیش برویم در دو سه ماه آینده مشکلات بسیار زیادی داریم و تعداد مرگ و میرها بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان تخت های بیمارستانی بیماران کرونایی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سگ‌های درمانگر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه از سگ‌ها کمک می‌گیرد.

به گزارش فرارو، بیمارستان دل‌مار در بارسلونا با همکاری بنیاد Affinity که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

براساس این طرح، سگ‌های درمانگر دوبار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به دیدن بیماران بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان می‌روند.

رویترز می‌نویسند با ورود سگ‌های درمانگر به بخش مراقبت‌های ویژه، جوئل بوئنو یکی از بیماران این بخش اشک شوق می‌ریزد.

بوئنو ۳۴ ساله می‌گوید که سرگرم شدن با سگ‌های درمانی، او را به یاد سگ خودش در خانه می‌اندازد.

او همچنین به رویترز گفت: داشتن کسی که شما را بیش از هر چیز دیگری در جهان دوست دارد عالی است.

لوسیا پیکازو، پزشک این بیمارستان نیز می‌گوید که هرچند در حال حاضر این روش درمان تنها یک فرضیه است، اما به نظر می‌رسد حال بیماران با این کار بهتر می‌شود.

پزشکان در این پروژه نمونه‌های بزاق بیماران را قبل و بعد از یک جلسه درمانی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

آن‌ها از این طریق می‌توانند شاخص‌های استرس مانند کورتیزول همچنین شاخص‌های مربوط به سلامتی مانند اکسی توسین و سروتونین را اندازه بگیرند.

بیماران تنها کسانی نیستند که از این پروژه سود می‌برند، ماریبل ویدا که پروژه حیوان درمانی «Affinity» را رهبری می‌کند، می‌گوید بسیاری از کارکنان بخش اورژانس نیز از این‌که این حیوانات بانمک در اطرافشان هستند، لذت می‌برند.

بوئنو در مورد مزایای این نوع درمان شکی ندارد. او می‌گوید که فقط خبر احتمال ورود این سگ‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه روحیه‌اش را بهتر کرده است.

دیگر خبرها

  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است