Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@14:47:02 GMT

سهام دولت در سه بانک واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۳۶۵

 هیات وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌ های ملت، تجارت و صادرات ایران در قالب صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله ( ETF ) واسطه‌ گری مالی- دارا سوم از سوی  وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دادند باقیمانده سهام دولت در بانک ‌های ملت، تجارت و صادرات ایران را در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF ) واسطه‌ گری مالی- دارا سوم واگذار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این تصمیم، سقف سرمایه‌ گذاری هر شخص حقیقی در صندوق یادشده، ۵۰ میلیون ریال تعیین می‌شود. در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص استفاده خواهد شد.

هم چنین، میزان تخفیف واگذاری سهام دولت در صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه ‌گری مالی- دارا سوم شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‌ های ملت، تجارت و صادرات ایران به میزان ۲۰ درصد تعیین می‌شود.

افزون بر این، مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت متوسط سهام در ۳۰ روز قبل از شروع پذیره ‌نویسی خواهد بود. به هر حال قیمت پس از اعمال تخفیف نباید از ۷۰ درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره ‌نویسی کمتر باشد.

 

 

 


 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سهام دولت صندوق سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری باقیمانده سهام دولت سهام دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به سیاست دولت در زمینه مولدسازی اموال مازاد گفت: ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان سال گذشته در استان یزد شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، محمد دهقان منشادی با بیان اینکه اموال مازاد دولت برای تعیین تکلیف به هیأت عالی مولد سازی ارسال می‌شود، اظهار کرد: این هیئت سال گذشته با ۹۶ ملک مازاد دولت در استان و فروش چهار فقره آن موافقت کرد.

وی از ارزش افزایی ۵۷ ملک به ارزش یک هزار میلیارد تومان و فروش ۲۱ ملک خبر داد و افزود: سال قبل پنج بسته رونق تولید با بهره‌گیری از منابع حاصل از مولد سازی دارایی‌های مازاد دولت در استان تعریف شد و مورد موافقت هیأت عالی مولد سازی قرار گرفت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تأکید کرد: تمامی منابع حاصل از مولد سازی در طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و سال قبل تمامی این منابع به استان بازگشت و به دستگاه‌های مربوط پرداخت شد.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در راستای تحقق اهداف اقتصادی و مالی دولت تمامی تلاش خود را به گیرند.

کد خبر 744573

دیگر خبرها

  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن
  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد
  • ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
  • مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور