Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@20:28:57 GMT

نحوه دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۴۶۷

نحوه دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ابلاغ شد

تین نیوز

بخشنامه نحوه اجرای دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد و از پنجم تا سی ام آبان لازم الاجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری که عمدتاً ناشی از رعایت‌ نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و به منظور فراهم‌ کردن زمینه تحقق محدودیت‌های وضع‌ شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و کاستن از ترددهای شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه نحوه اجرای دورکاری از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود در خصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی از قبیل نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز درمیان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و ترددهای غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به‌ویژه «خدمات ضروری»، وقفه‌ای ایجاد نشود.

طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، لازم است دستگاه‌های اجرایی‌ که حجم و نوع خدمات آن‌ها به‌ نحوی است که حضور بیش از ۵۰ درصد کارکنان در ادارات تابعه آن‌ها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر است، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کارکنان خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام کنند.

به موجب بند سوم این بخشنامه که از سوی جمشید انصاری ابلغ شده است، کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا کارکنانی که از حضور در محیط کار معاف می‌شوند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به‌صورت دورکاری از منزل انجام دهند.

درصورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان مشمول این بخشنامه به‌صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی، سایر کارکنان تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف شوند.

گفتنی است، این بخشنامه از پنجم آبان ۱۳۹۹ تا سی ام آبان ۱۳۹۹ لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی دستگاه های اجرایی ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، نحوه ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات محصولات هیدروکربنی و قیر را اعلام کرد.

بر این اساس، در راستای اجرای بند (١) ماده (٨) آئین نامه اجرایی تبصره (٦) بند (ح) ماده (٢) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با عنایت به تصمیمات کارگروه بازگشت ارز حاصل‌ از صادرات، ایفای‌ تعهدات ارزی‌ حاصل‌ از صادرات کلیه‌ صادرکنندگان محصولات هیدروکربن‌ (کد تعرفه‌های ٢٧١٠١٢٩٠ و ٢٧١٠١٩٩٠) و قیر نفت (کد تعرفه ٢٧١٣٢٠٠٠) که اظهار گمرکی‌ آن تا قبل‌ از تاریخ‌ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ باشد، به‌ تمامی‌ روش‌های مندرج در بند (١٣) ذیل ماده (١) آئین‌ نامه‌ اجرایی‌، امکانپذیر است‌.

بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات موضوع سه کد تعرفه فوق، پس از تاریخ ١۵. ٠٨. ١۴٠٢ به‌ صورت ١٠٠ درصدی‌ با سررسید ٨٠ روزه و صرفاً از طریق‌ فروش حواله‌ ارزی‌ در سامانه‌ نیما خواهد بود.

کد خبر 6084693 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی