Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@16:30:38 GMT

۵۰ درصد کارکنان دولت تا آخر آبان دور کار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۶۵۴۵

۵۰ درصد کارکنان دولت تا آخر آبان دور کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اداری و استخدامی، با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری که عمدتاً ناشی از رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و به منظور فراهم‌نمودن زمینه تحقق محدودیت‌های وضع‌شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و کاستن از ترددهای شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه نحوه اجرای دورکاری از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود در خصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی از قبیل نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز در میان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و ترددهای غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به‌ویژه «خدمات ضروری»، وقفه‌ای ایجاد نشود.

لازم است دستگاه‌های اجرایی‌ای که حجم و نوع خدمات آن‌ها به‌نحوی است که حضور بیش از ۵۰ درصد کارکنان در ادارات تابعه آن‌ها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر است، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کارکنان خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام کنند.

به موجب بند سوم این بخشنامه، کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا کارکنانی که از حضور در محیط کار معاف می‌شوند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به‌صورت دورکاری از منزل انجام دهند. در صورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان مشمول این بخشنامه به‌صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی، سایر کارکنان تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف شوند.

گفتنی است، این بخشنامه از تاریخ ۰۵/‏۰۸/‏۱۳۹۹‬ تا ۳۰/‏۰۸/‏۱۳۹۹‬ لازم‌الاجرا خواهد بود.

کد خبر 5055438

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی کشور دورکاری کارمندان شیوع کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی فولاد تولید نفت بازار سهام بازار سرمایه قیمت یورو عبدالناصر همتی قیمت طلا دستگاه های اجرایی ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب

جمشید سراجی گفت: از ساعت ۶ صبح بارش ها در این شهرستان به شکل پیوسته درحال نزول است وطبق گفته هواشناسی در ساعات آینده بارندگی شدیدتر می‌شود.

وی افزود: ازقبل بارش‌ها تمهیدات لازم مانند بررسی مسیل‌ها و رودخانه‌ها برای جلوگیری از خسارت، انجام شده است.

سراجی اظهار کرد: ستاد بحران منوجان تشکیل جلسه داده و شهر را به هشت بخش تقسیم کرده و مدیران اجرایی شهرستان هرکدام مسئولیت یک بخش را برعهده دارند تا در صورت بروز مشکل مدیریت میدان با افراد مشخص باشد. 

وی تصریح کرد: ۲۵ لودر و ۴ بلدوزر نیز در مناطق روستایی شهرستان در اختیار داریم که در صورت نیاز تقاط حادثه خیز شهرستان را امدادرسانی کنند.

وی افزود: هم اکنون در منطقه رودخانه چغوکی بازدید از شرایط خاص این رودخانه در حال انجام است.

فرماندار منوجان تاکید کرد: تاکنون گزارشی از بروز خسارت نداشتیم وباران منظم و یکدستی را شاهد هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • طرح ۲ هزار دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور محقق شده است
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان/ مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • تداوم برگزاری نشست‌های خبری شهرستانی استاندار یزد پس از ماه مبارک رمضان